دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 131308

مطالعات محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ناتینگهام انگلستان نشان می دهد که سیستم ایمنی افراد برون گرا قوی تر است و این افراد سالم ترهستند.

سلامت نیوز: مطالعات محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ناتینگهام انگلستان نشان می دهد که سیستم ایمنی افراد برون گرا قوی تر است و این افراد سالم ترهستند.

به گزارش ایرنا از رویترز، صفت برون گرایی (Extraversion) یکی از پنج تئوری مطرح شده در مورد شخصیت انسان است. معمولا به افرادی که تمام احساسات خود را بیان می کنند، پر حرف هستند و رفتارشان سرشار از انرژی است، برون گرا گفته می شود. در مقابل، افراد درون گرا (introversion) معمولا از بیان احساسات اجتناب می کنند، معمولا ساکت هستند و تفکرات و نگرششان را برای خود نگه می دارند.

در این تحقیقات 121 داوطلب بالغ و سالم شرکت کردند.

در این تحقیقات تمام ویژگی های شخصیتی و همچنین فعالیت ژن ها در گلبول های سفید خون که نقش مهمی در سیستم ایمنی دارند مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که بیان ژن (expression) التهاب در افراد برون گرا بیشتر است و همین امر باعث می شود که بدن افراد برون گرا به طور موثری با عفونت مقابله می کند.

بیان ژن فرآیندی است که در آن از اطلاعات درون ژن استفاده می شود.

این مطالعات یافته های ارزشمندی را در زمینه ارتباط ویژگی های شخصیتی و مکانیسم های بیولوژیکی مشخص می کند.

تحقیقات انجام شده در همین زمینه در سال 2012 میلادی نشان می دهد که احتمال بروز بیماری های قلبی عروقی در افراد خودشیفته بیشتر از افرادی است که این ویژگی را ندارند.

نتایج این تحقیقات در نشریه Psychoneuroendocrinology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha