عضو کمیته علمی کنگره آموزش بیمار و خودمراقبتی، خودمراقبتی را کارویژه کلینیک‌های تخصصی پیشگیری و ارتقای سلامت دانست.

سلامت نیوز: عضو کمیته علمی کنگره آموزش بیمار و خودمراقبتی، خودمراقبتی را کارویژه کلینیک‌های تخصصی پیشگیری و ارتقای سلامت دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، زهرا خزاعی‌پور عضو کمیته علمی کنگره آموزش بیمار و خودمراقبتی در نشست خبری سومین کنگره آموزش بیمار و خودمراقبتی با اشاره به ایجاد کلینیک‌های تخصصی پیشگیری و ارتقاء سلامت اظهار کرد: از آنجا که متخصصان زمان کافی برای آموزش بیماران ندارند، این کلینیک‌ها این وظیفه را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: در کلینیک‌های تخصصی پیشگیری و ارتقای سلامت، معاینه، گرفتن شرح حال، شناسایی عوامل خطر، ارائه آموزش‌های لازم و آموزش پیشگیری به افراد دارای ریسک بالای ابتلا به بیماری خاص صورت می‌گیرد.

خزاعی‌پور خاطرنشان کرد: تعرفه‌های این کلینیک‌ها نیز بر اساس تعرفه‌های کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات دریافت می‌شود.

عضو کمیته علمی کنگره آموزش بیمار و خودمراقبتی شمار این کلینیک‌ها را به علت جا نیفتادن فرهنگ پیشگیری، انگشت‌شمار برشمرد و گفت: این کلینیک‌ها به علت حضور متخصصین پیشگیری اجتماعی جایگاه ویژه‌ای دارند و در آنها آزمایشهایی بر اساس گایدلاین وابسته به سن و جنس انجام می‌شود.

خزاعی‌پور افزود: افراد باید قبل از بروز مشکل به پزشک مراجعه کنند، چرا که پس از ایجاد عارضه و مشکل، درمان بسیار پرهزینه خواهد بود.

وی گفت: در این کلینیک‌ها بیماران به صورت فردی و گاهی همراه با خانواده‌های خود به صورت گروهی آموزش داده می‌شود و به بیمار مسائلی نظیر کنترل بیماری و نحوه پیشگیری از بروز عوارض این بیماری ارائه می‌شود.

سومین کنگره آموزش بیمار و خودمراقبتی 10 تا 12 دی‌ در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha