وزیر بهداشت گفت: به جز رتبه‌های اول آزمون دستیاری بقیه فارغ‌التحصیلان دوره‌های تخصصی باید حداقل 2 تا 3 سال در مناطق محروم فعالیت كنند، بنابراین متخصصان جدید از اول آذر در 400بیمارستان مناطق محروم مستقر می‌شوند.

به گزارش  سلامت نیوز، كامران باقری لنكرانی در جمع خبرنگاران، افزود: به جز رتبه‌های اول آزمون دستیاری همه فارغ التحصیلان دوره‌های دستیاری باید مدتی را در بیمارستان‌های مناطق محروم و كمتر برخوردار وزارت بهداشت كار كنند، به رتبه‌های دوم تا سوم و در برخی رتبه‌های چهارم این دوره‌ها تاكید شده است كه آنها هم باید حداقل یك سال در بیمارستان‌های مناطق محروم فعالیت كنند.
وی ادامه داد: به جز این افراد بقیه فارغ التحصیلان 24 رشته تخصصی پزشكی از دانشگاه‌های علوم پزشكی باید حداقل 2 تا 3 سال در مناطق محروم فعالیت كنند.
وی گفت: البته در خود استان تهران نیز بیمارستان‌ها و مناطقی داریم كه از نطر تامین پزشك متخصص مشكل دارند، در مورد آنها تلاش ما این است كه از طرق دیگری غیر از توزیع فارغ التحصیلان دوره‌های دستیاری نیروهای مورد نیاز را تأمین كنیم.
باقری لنكرانی افزود: تأكید وزارت بهداشت برای توزیع فارغ التحصیلان جدید دستیاری تخصص پزشكی بیشتر مناطقی است كه در آنها بیمارستان ساخته شده ولی هنوز نتوانسته‌ایم پزشك متخصص برای آنها جذب كنیم.
وزیر بهداشت گفت: حدود 400 بیمارستان از مجموع 550 بیمارستان دولتی تحت پوشش وزارت بهداشت در مناطق محروم و كمتر برخوردار هستند كه رویكرد اصلی وزارت بهداشت تأمین پزشك متخصص در این بیمارستان‌هاست.
وی افزود: این بیمارستان‌ها به همه 24 رشته تخصصی كه در ایران آموزش داده می‌شود نیاز دارند، بر این اساس توزیع فارغ التحصیلان جدید این رشته‌ها شروع شده و از اول آذر پزشكان متخصص جدید در مناطق نیازمند كشور مستقر می‌شوند.
وی درباره واكسیناسیون حجاج نیز توضیح داد: واكسیناسیون و رسیدگی به سلامت حجاج از سال‌ها پیش به عهده جمعیت هلال احمر گذاشته شده است كه خوشبختانه اقدامات قابل قبولی نیز تاكنون در این زمینه داشته است. البته وزارت بهداشت نیز با هلال احمر در این زمینه همكاری كارشناسی دارد.
وی گفت: واكسیناسیون علیه بیماری میكروبی مننگوكوك از سال‌ها پیش برای حجاج انجام می‌شد، از چند سال پیش نیز واكسیناسیون علیه بیماری آنفلوانزا نیز برای حجاج انجام می‌شود، همه حجاج به خصوص افراد بالای 40 سال باید حداقل از 10 روز قبل از عزیمت به عربستان به مراكز تعیین شده مراجعه كننده و ضمن واكسن زدن با معاینات پزشكی از نظر وضع سلامت تعیین تكلیف شوند.
وزیر بهداشت افزود: بیمارانی كه به سفر حج مشرف می‌شوند، حتماً باید داروهای مورد نیازشان را همراه داشته باشند و البته توصیه‌های بهداشت فردی را حتماً رعایت كنند.
وی اضافه كرد:‌ در زمان حج تمتع مسلمانان جهان از از تمام قاره‌های دنیا در یك جا جمع می‌شوند، این سفر ضمن آثار پر خیر و بركت معنوی كه دارد، بالقوه می‌تواند عوارضی برای سلامت حجاج داشته باشد و حتی بعد از بازگشت آنان، اطرافیان حجاج را در داخل كشور نیز بیمار كنند، بنابراین رعایت اصول بهداشتی و پیشگیرانه برای حجاج ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha