دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 131341

دبیر علمی انجمن آترواسکلروز ایران هشدار داد: این تصور که داروهای سنتی می تواند جایگزین داروهای مدرن قلبی باشد باطل و جایگزینی داروهای ضد انعقادی گیاهی به جای داروهای مدرن به شدت فاجعه بار است.

سلامت نیوز: دبیر علمی انجمن آترواسکلروز ایران هشدار داد: این تصور که داروهای سنتی می تواند جایگزین داروهای مدرن قلبی باشد باطل و جایگزینی داروهای ضد انعقادی گیاهی به جای داروهای مدرن به شدت فاجعه بار است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفا آنلاین، دکتر مسعود اسلامی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: زمانی می توانیم بگوئیم طب سنتی یا مدرن روش درمانی مناسبی است که مطالعه بسیار دقیقی روی آنها صورت گرفته باشد.حال اگر نتیجه مطالعات نشان دهد که آن دارو یا روش های درمانی موثر است آن موقع می توان آن روش را از نظر علمی تأیید کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه در مورد روش های سنتی هیچ گونه مطالعه علمی استانداردی صورت نگرفته، بنابراین نتایجی که ارائه می شود صرفأ بر اساس تجربیات است.

متخصص قلب و عروق تصریح کرد: البته معتقدم برخی از داروهای سنتی واقعأ موثرند، برای نمونه در اکثر اوقات بیماران دارای تپش قلب هنگام مصرف برخی دم نوش های گیاهی به علت خاصیت آرامش بخشی آنها بهبود می یابند.

وی افزود: اما این تفکر که واقعأ چنین روش هایی می تواند جایگزین داروهای مدرنی باشد که بر اساس مطالعات بسیار پیشرفته کشف وتولید شده اند ، در واقع باطل است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در واقع داروهای گیاهی می توانند در کنار مصرف داروها یا روش های درمانی نوین آن هم با تشخیص پزشک برای بیماران مفید باشند اما هیچگاه جایگزین اصلی نمی شوند.

فوق تخصص الکتروفیزیولوژی هشدار داد: گاهی بیماران فکر می کنند که می توانند داروهای ضد انعقادی اشان را قطع و به جای آن داروهای گیاهی دارای اثرات ضد انعقادی را مصرف کنند در حالی که این امر می تواند به شدت خطرناک و فاجعه بار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha