رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام سیاست‌های دولت در زمینه مکمل‌های دارویی گفت: واردات مکمل‌های خارجی فقط محدود به مکمل‌های باکیفیت می‌شود ضمن اینکه میزان واردات این مکمل‌ها نیز سهمیه‌بندی می‌شود.

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام سیاست‌های دولت در زمینه مکمل‌های دارویی گفت: واردات مکمل‌های خارجی فقط محدود به مکمل‌های باکیفیت می‌شود ضمن اینکه میزان واردات این مکمل‌ها نیز سهمیه‌بندی می‌شود.

رسول دیناروند در گفت و گو با فارس افزود: سیاست حمایت از تولید مکمل های دارویی سیاست درستی است و وزارت بهداشت در دوره فعلی نیز به این سیاست اعتقاد کامل دارد، ما این سیاست را پیگیری می‌کنیم اما اجرای این سیاست با حرفهای شعاری عملی نمی شود و نیاز به تدابیری دارد.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت گفت: بر خلاف شعار حمایت از تولید مکمل ها در داخل متأسفانه میزان واردات مکمل ها از سال 87 که بنده مسئولیت را تحویل دادم تا سال 91 از 200 میلیون دلار به 800 میلیون دلار افزایش پیدا کرد و 4 برابر شد.

وی ادامه داد: این میزان افزایش واردات مکمل در این مدت علیرغم سیاست حمایت از تولید داخل واقع شده که متأسفانه حرکت نادرستی بوده است.

دیناروند گفت: ما نمی توانیم بدون اینکه اقدامات درست و واقعی برای حمایت از تولید مکمل در داخل داشته باشیم، فقط از این حمایت صحبت کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: سیاست وزارت بهداشت الان این است که واردات مکمل از خارج را محدود کنیم و فقط برای مکمل های با کیفیت اجازه واردات می دهیم، ضمن اینکه در مورد همین مکمل های با کیفیت نیز کنترل قیمت را خواهیم داشت.

وی گفت: به این ترتیب بازار مکمل های دارویی یک بازار مدیریت شده خواهد بود و میزان واردات مکمل ها را نیز سهمیه بندی می کنیم.

دیناروند افزود: در عین حال از تولید داخل نیز برای ارتقای کیفیت تولید و دسترسی به مواد اولیه با کیفیت حمایت می کنیم تا در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند. سیاستهای تشویقی نیز برای ارتقای کیفیت محصولات داخلی اجرا می شود.

وی گفت: به این ترتیب به نفع شرکتهاست که مکمل های دارویی را در داخل تولید کنند و کیفیت محصولاتشان را بالا ببرند، ضمن اینکه تولیدکنندگان با کیفیت خارجی نیز می توانند محصول خود را به صورت تحت لیسانس با همکاری تولیدکنندگان داخلی در داخل کشور تولید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha