عضو هیئت مدیره انجمن متخصین پوست و مو و زیبایی ایران، از روند تصویب تعرفه های جدید پزشکی انتقاد کرد و گفت: تعرفه ها را دست کاری کرده اند.

انتقاد از دست کاری تعرفه های پزشکی

سلامت نیوز: عضو هیئت مدیره انجمن متخصین پوست و مو و زیبایی ایران، از روند تصویب تعرفه های جدید پزشکی انتقاد کرد و گفت: تعرفه ها را دست کاری کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد گلشنی در نشست خبری چهاردهمین کنگره متخصصین پوست و مو و زیبایی که قرار است از سوم تا پنجم دی ماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار شود، به روند تعیین تعرفه های پزشکی در فاز سوم طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: وزارت بهداشت، کمترین مشکل را با متخصصین پوست و مو دارد.

وی با اشاره به تعیین تعرفه های جدید پزشکی براساس کتاب نیویورک آمریکا، اظهارداشت: اگر قرار است کاری انجام شود باید همه جوانب و جزئیات آن مورد توجه قرار گیرد. اما تعرفه ها دست کاری شده و انجمن متخصصین پوست و مو به شدت به این موضوع اعتراض دارد.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره پوست و مو و زیبایی ایران با عنوان این مطلب که تعیین تعرفه ها بر اساس کتاب نیویورک نباید سلیقه ای باشد، ادامه داد: آنچه مسلم است، وزارت بهداشت مشکل خاصی با متخصصین پوست و مو ندارد. چون متخصصین این رشته بر اساس تعرفه ها، کار می کنند.

گلشنی در ادامه با اشاره به وجود 900 متخصص پوست و مو در کشور، افزود: این تعداد متخصص برای کشور کافی است و نیازی نیست که پزشکان غیر متخصص مثل متخصصین زنان و زایمان، بیهوشی و پزشکان عمومی وارد این حوزه شوند.

وی تاکید کرد: همانطور که متخصص پوست و مو کار زایمان انجام نمی دهد، متخصص زنان و زایمان هم نباید وارد رشته پوست و زیبایی شود.

گلشنی متعقد است که 99 درصد عوارض پوستی قابل حل است اگر توسط پزشکان غیرمتخصص انجام نشود.

عضو هیئت مدیره انجمن متخصصین پوست و مو و زیبایی ایران در ادامه از روند نظارتی سازمان نظام پزشکی بر تابلوهای پزشکان انتقاد کرد و افزود: متاسفانه عنوان پزشک عمومی در تابلوهای پزشکان قید نمی شود و این مسئله برای مردم مشکل ساز شده است. زیرا، مردم باید بدانند پزشک عمومی، تخصص پوست و مو ندارد. در حالی که در تابلوی پزشک عمومی، عناوین پوست و مو و... درج می شود.

وی با انتقاد از برخی پزشکان که از عناوین غیرواقعی در تابلوهای خودشان استفاده می کنند، گفت: برخی پزشکان عمومی با گذراندن دوره های چند روزه و کوتاه مدت، عنوان فلوشیپ جراحی پوست را در تابلوی مطب خودشان درج می کنند که واقعیت ندارد.

گلشنی با انتقاد از نظارت ضعیف سازمان نظام پزشکی بر تابلوهای پزشکان، افزود: ما مشکلی با جامعه پزشکان عمومی نداریم، بلکه یکی دو هزار پزشک عمومی هستند که چنین مشکلاتی را برای متخصصین پوست و مو به وجود می آورند که باید با آنها برخورد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha