فوق تخصص ارتوپد در دانشگاه توماس جفرسون فیلادلفیا آمریکا گفت: کاهش وزن، ورزش مناسب و استفاده از نور آفتاب از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کند.

سلامت نیوز: فوق تخصص ارتوپد در دانشگاه توماس جفرسون فیلادلفیا آمریکا گفت: کاهش وزن، ورزش مناسب و استفاده از نور آفتاب از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کند.

پرفسور جواد پرویزی در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه ژنتیک عامل اصلی بروز آرتروز زانو در مبتلایان است، گفت: افراد می توانند با رعایت نکاتی از بروز این بیماری جلوگیری کنند.

این فوق تخصص ارتوپدی دانشگاه توماس جفرسون فیلادلفیا آمریکا ادامه داد: کاهش وزن و ورزش مناسب از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کند.

وی اظهار کرد: آرتروز زانو در آسیای شرقی بیشتر از کشورهای غربی دیده می شود، اما در تمامی دنیا این بیماری وجود دارد.

پرویزی به عموم مردم توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری علاوه بر نکات یاد شده استفاده از نور آفتاب، ورزش حداقل سه روز در هفته به مدت 30 دقیقه را در برنامه خود داشته باشند که تداوم این وضعیت علاوه بر عدم ابتلا به پوکی استخوان به استحکام مفاصل نیز کمک می کند.

وی با بیان اینکه در صورت فراهم بودن شرایط لازم متخصصان ایرانی مقیم در دنیا آماده خدمات رسانی به عموم مردم و به ویژه بیماران در ایران هستند، گفت: تحقق این مهم چشم انداز بهتری را برای پزشکان ایرانی و آشنایی بیشتر آنان با وضعیت علم پزشکی در جهان و بیماران فراهم می کند.

فوق تخصص ارتوپدی در دانشگاه توماس جفرسون فیلادلفیا آمریکا خاطر نشان کرد: برای انجام عمل تعویض زانو و یا عمل لگن باید موارد دیگری مانند قند خون و وضعیت بیمار به لحاظ بیماری های دیگر بررسی شود.

وی یادآوری کرد: عمل جراحی زانو و لگن عمل بزرگی است و از تمام ابعاد باید آزمایش های لازم قبل از عمل انجام شود.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته ایران به لحاظ تربیت کادر پزشکی و جراحی و وسایل و تجهیزات مورد نیاز این رشته پیشرفت خوبی داشته است، افزود: پیشرفتهای این حوزه هر سال نسبت به سال قبل، قابل توجه و چشمگیر است.

وی یادآوری کرد: هم اکنون کمبودهایی نیز در این بخش وجود دارد که در آینده نزدیک و با صبر مردم و همت بالای مسوولان رفع خواهد شد.

پرفسور پرویزی افزود: خوشبختانه کادر علمی و پزشکی ایران نابغه و با استعداد هستند و می توانند این کشور را در زمره کشورهای ابر قدرت دنیا قرار دهند.

پرویزی در پایان هدف از سفر خود به استان زنجان را انجام عمل جراحی لگن و تعویض مفصل زانو بر روی شش بیمار و ویزیت شماری از بیماران در بیمارستان بهمن زنجان ذکر کرد.

پروفسور جواد پرویزی ارتوپد و جراح شهیر ایرانی متولد زنجان است که در بازپروری لگن، ران و زانو و همچنین درمان دردهای ران در افراد جوان و اتصال مفاصل تخصص دارد.

او مدیر کلینیک تحقیقاتی موسسه راتمن همچنین عضو آکادمی های مختلف مانند آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا وموسسه تحقیقاتی اورتوپد آمریکا می باشد و در زمینه های تحقیقاتی کشت سلولی مقاوم برابر عفونت فعالیت زیادی دارد.

پروفسور پرویزی، هر سال در نوبت های مختلف برای درمان رایگان بیماران زنجان به این استان سفر می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha