قائم مقام کمبته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: درطول اجرای برنامه چهارم توسعه کشور، هشت هزار میلیارد تومان خسارت مالی براثر تصادفات جاده ای به کشور وارد شد.

خسارت هشت هزار میلیارد تومانی تصادفات جاده ای درکشور
علی باغبانیان درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: قبل از اجرای برنامه چهارم توسعه کشور هرساله  بیست و هفت هزار نفر بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دادند که با اجرای این برنامه ، آمار به شدت کاهش یافت.
وی با اعلام اینکه طبق آخرین آمار به دست آمده ، درسال جاری کشته شدگان تصادفات جاده ای به بیست و یک هزار نفررسیده است و بیان کرد: دربرنامه چهارم توسعه کشور قرارشد آمار کشته شدگان تصادفات جاده ای  به سیزده هزار نفر برسندکه با گذشت سه سال از اجرای این برنامه اما هنوز به این رقم نرسیده ایم.
قائم مقام کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: براساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که بیش از هفتاد درصد ازجان باختگان تصادفات جاده ای ، سرپرست خانوارها بوده اند و با کشته شدن یک نفریک خانواده از هم متلاشی شده است.
وی با اشاره به اینکه به موازات کاهش شش هزار نفری از جمعیت کشته شدگان تصادفات جاده ای در کشور از تعداد مجروحین هم کاسته شده است اظهارداشت: تعداد مجروحین تصادفات جاده ای در برخی از سال ها حتی به دویست تا دویست و پنجاه هزار نفرهم می رسد که اکثرا به صورت سرپایی درمان می شوند و تعداد کمی از آنها قطع نخاعی می شوند وبا مدت درمان طولانی روبرو می شوند.
باغبانیان با بیان اینکه اغلب کشته شدگان و مجروحین تصادفات جاده ای در سنین مولد و مشغول به کاربوده اند خاطرنشان کرد: هم اکنون نظارت قوی برروی تصادفات جاده ای کشور به وسیله تیم متشکله از نیروی انتظامی، پلیس راه، کمیته امداد و نجات، وزارت راه و ارگان های بهداشتی و مجلس انجام می شود.
وی به بیش از دو هزار آمبولانس و احداث ده ها پایگاه امداد و نجات در مسیر را ه ها به منظور کاهش تصادفات جاده ای در کشور اشاره کرد و عنوان نمود: استاندارد فاصله اورژانس جاده ای ، بیست و پنج کیلومتر است که تا قبل از اجرای برنامه چهارم توسعه کشور به هفتاد کیلومترهم می رسید اما در طول اجرای این برنامه به چهل تا پنجاه کلیومتررسیده است که هنوز جا برای کاهش فاصله اورژانس و افزایش آمبولانس داریم.
باغبانیان  عیوب فنی خودروها و نقاط حادثه خیز را از دیگر عوامل ایجاد کننده و افزایش تصادفات جاده ای نام برد و ادامه داد: درحال حاضر پنجاه درصد از نقاط حادثه خیز کشور به منظور کاهش آمار تصادفات تعدیل و رفع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha