وزیر بهداشت گفت: حتماً در آینده بنایمان ارتقای طب عمومی خواهد بود و نسبت به اقدامات انجام شده در دولت‌های قبلی توجه به پزشکان عمومی و نظام ارجاع بیشتر شده است به طوری که هم‌اکنون حدود 800 پزشک عمومی جدید را جذب کرده‌ایم.

توجه به پرستاران و پیراپزشکان گام بعدی در طرح تحول سلامت

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: حتماً در آینده بنایمان ارتقای طب عمومی خواهد بود و نسبت به اقدامات انجام شده در دولت‌های قبلی توجه به پزشکان عمومی و نظام ارجاع بیشتر شده است به طوری که هم‌اکنون حدود 800 پزشک عمومی جدید را جذب کرده‌ایم.

سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با فارس، در مورد ابلاغ کتاب تعرفه‌گذاری خدمات نسبی و تأکید بر پزشکان متخصص بیش از پزشکان عمومی گفت: ما اولین اقدامی که انجام دادیم برای پزشکان عمومی به خصوص پزشکانی که در روستاها مستقر هستند یا در شهرهای کوچک خدمات می‌دهند، بوده است.

وی ادامه داد: پزشکان عمومی از تصمیمات وزارت بهداشت تقدیر کردند و تنها نگرانی آنها این بوده که اقدامات ما پایدار نباشد و در سال بعد تغییر کند.

وزیر بهداشت گفت: بنابراین شرایط برای پزشکان عمومی کاملاً نسبت به قبل از ‌آمدن این دولت متفاوت شده است و انجمن‌های آنها معمولاً در دولتهای گذشته منتقد بودند اما اکنون از اقدامات وزارت بهداشت قدرشناسی می‌کنند.

هاشمی افزود: در عین حال باورمان این است که اساس طب، طب عمومی است و بهتر است بگوییم طب عمومی تا پزشکان عمومی و حتماً در آینده بنایمان ارتقای طب عمومی خواهد بود و قدر و منزلت آنها را می‌شناسیم و می‌دانیم.

وی گفت: ما با پزشکان عمومی کار را آغاز کرده‌ایم و این حلقه‌ها به هم وصل خواهند شد و در مرحله بعدی فاز سوم طرح تحول سلامت، پرستاران، پیراپزشکان و تمام کارکنان حوزه سلامت بر اساس کتاب تعرفه‌گذاری خدمات، مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا برنامه پزشک خانواده در نتیجه ابلاغ این کتاب لطمه می‌خورد، گفت: اینگونه نیست اگر مقایسه کنید دریافتی‌های پزشکان عمومی و تعدادشان در مناطق محروم را با قبل از اجرای این طرح کاملاً مشخص خواهد شد که توجه به پزشکان عمومی و نظام ارجاع بیشتر شده است.

هاشمی گفت: حدود 800 نفر از پزشکان عمومی جدید را جذب کرده‌ایم و به معنی این است که سیاست‌گذاری‌های ما مناسب بوده و در راستای درخواست پزشکان عمومی انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رهگذر ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    5 0
    باز هم وعده بازهم دروغ اقی وزیر شما خسته نشدید اینقدر از عملکرد خود تعریف کردید مگر قرار است حقوق پرستاران چقدر شود که شما و همکارانتان هر روز انرا افزایش می دهید بابا اینقدر شکاف طبقاتی بین پرستاران و دیگر افراد جامعه را زیاد نکنید انها که زیر میزی نمی گرفته اند تا شما بخواهید از منابع ملی پول بحسابشان واریز کنید
  • نرگس ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    4 0
    تا اینجاش دستتون درد نکنه. کاری کردید که لااقل پزشکان رو راضی کردید. امیدواریم به اون مرحله ای برسید که پیراپزشکان مخصوصا"پرستاران که بازوان کارای نظام سلامت هستند هم راضی بشوند. باور کنید هیچ اعتراض و نارضایتی آنهم در این ابعاد بدون دلیل نیست...هرچند که دوبرابر آنانکه صدایشان بلند است، فریادهای خاموش پشت دیوار ترس هست!
  • حمید ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    3 0
    آقای دکتر وزیر محترم, ما جامعه پرستاری خواهان اجرای تمامیت تعرفعه گذاری پرستاری هستیم, لطفأ در این زمینه اقدامات لازم را اجرا نمایید.