وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با وعده اختصاص اعتبار برای رفع مشکل درمانی بیماران کردستانی مبتلا به سرطان، با اشاره به اثرات چشمگیر اجرای طرح تحول در رفع کمبودهای دارویی، خاطرنشان کرد:« در بازدیدهایی که از داروخانه های شبکه های بهداشتی کردستان داشتیم از 426 قلم دارو، 400 قلمشان موجود بوده است که بسیار خوشحال کننده است».

سلامت نیوز: وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با وعده اختصاص اعتبار برای رفع مشکل درمانی بیماران کردستانی مبتلا به سرطان، با اشاره به اثرات چشمگیر اجرای طرح تحول در رفع کمبودهای دارویی، خاطرنشان کرد:« در بازدیدهایی که از داروخانه های شبکه های بهداشتی کردستان داشتیم از 426 قلم دارو، 400 قلمشان موجود بوده است که بسیار خوشحال کننده است».


دکتر سید حسن هاشمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سلامت نیوز،در پاسخ به اینکه با توجه به مراجعات بسیاری از بیماران شهرستانی برای درمان سرطان به تهران،هم اکنون وضعیت بیماران استان کردستان از نظر درمان سرطان به چه صورتی است؛گفت:« استان کردستان تنها دو فوق تخصص سرطان و دو رادیوتراپیست دارد در حالیکه به عنوان مثال در بانه و هم در سقز بیمارانی بودند که احتیاج به شیمی درمانی داشته اند که حتما در جاهای دیگر استان نیز این نیاز وجود دارد».


وی ادامه داد:« با دکتر دیناروند در این رابطه صحبت کردیم با توجه به مخاطرات جاده ای و اینکه بخشی از سال به دلیل فصل سرما بارندگی و یخبندان است امیدواریم بتوانیم به شکل دیگری به بیماران خدمت ارائه کنیم تا مردم مجبور نباشند برای درمان سرطان حتی به سنندج بیایند چه رسد به تهران. امیدواریم بتوانیم برنامه ریزی داشتیم و اعتباراتی را در اختیاراتشان بگذاریم تا فوق تخصصان با متخصصین داخلی بتوانند یک مجموعه ای را تشکیل دهند که دریافت خدمت برای آنها راحت تر باشد. رسیدگی به این مسئله جزء برنامه هایمان است و امیدواریم بتوانیم آن را عملی کنیم».


دکتر هاشمی در پاسخ به اینکه اجرای طرح تحول چقدر در حل مشکلات بهداشتی و درمانی مردم کردستان موثر واقع شده است؛گفت:« از یکی از مناطق به نام زرینه که 27 هزار نفر جمعیت دارد بازدیدی داشتیم. این منطقه سال گذشته 10 مرکز بهداشتی داشت که هیچکدام پزشک نداشت در حالی که الان هر ده مرکز پزشک دارد و حتی برخی از آنها دو پزشک دارد که مجموعا 12 پزشک در حال خدمت در این مراکز هستند که این امر با اجرای طرح تحول در کمتر از یک سال عملی شده و اگر بخواهیم منصفانه برخورد کنیم لازم است از همکارانمان در کردستان به جهت تلاش هایشان تشکر کنیم».


وی با بیان اینکه هم اکنون برنامه تزریق واکسن پنتاوالان در تمام مناطق روستایی و شهری کردستان اجرا شده است؛گفت:« در عین حال مکمل های ویتامینه ای که مادران باردار و کودکان نیاز دارند نیز در اختیارشان قرار داده شده است».


وزیر بهداشت خاطرنشان کرد:« در بازدیدهایی که از داروخانه های شبکه های بهداشتی کردستان داشتیم از 426 قلم دارو، 400 قلمشان موجود بوده است که بسیار خوشحال کننده است البته این به این معنا نیست که این موارد همه کاری است که باید انجام شود ان شاء الله تصمیم هایی گرفته خواهد شد که خدمات بهداشتی و درمانی کردستان ارتقاء پیدا کند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    1 0
    آقای وزیر بهداشت شما گویا اصرار زیادی دارید که بودجه سلامت رو درهرجایی مصرف کنید غیراز بخش پرستاری که کلیدی ترین قسمت درمانه.چرا!؟