چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 131587

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر همکاری ارائه دهندگان بیمه خدمات و همچنین بیمه‌های تکمیلی تاکید کرد.

سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر همکاری ارائه دهندگان بیمه خدمات و همچنین بیمه‌های تکمیلی تاکید کرد.

آشوبی در گفت‌وگو با ایسنا، توضیح داد: پس از اعلام تعرفه جدید، بیمه‌هایی چون آرمان، میهن، صنعت و معدن قرارداد بسته‌اند و مابقی بیمه‌ها هنوز اقدامی نکرده‌اند. بیمه‌هایی چون ایران و آتیه سازان که با عنوان سندیکای بیمه‌ها هستند خواستار تخفیف بیشترند. این بیمه ها به دنبال آن هستند تا بدین طریق وقت بیشتری صرف کنند تا بیماران به سمت بیمارستان دولتی سوق داده شوند و بدین ترتیب هزینه‌های پایین تری پرداخت کنند.

وی، همکاری بیمه‌ها و بیمارستان‌ها در اجرای طرح نظام تحول سلامت را خواستار شد و گفت: مردم نباید هیچ مبلغی غیر از این تعرفه پرداخت کنند و حتما باید به صندوق بیمارستان واریز کنند و دانشگاه علوم پزشکی نیز در این راستا پیگیر است. ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برای حل مشکلات موجود ضمن مذاکره با بیمارستان‌ها خواستار تخفیف شد. پس از برگزاری جلسات با حضور مسئولین استانی، بیمارستانهای خصوصی با کاهش 10 درصدی تعرفه موافقت کردند و تعرفه 34 هزار و 200 تومانی اعلام شده است.

آشوبی با بیان اینکه کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت در اختیار بیمارستان‌های خصوصی و بیمه‌های تکمیلی قرار گرفته است، اظهار کرد: این کتاب برای واقعی شدن تعرفه‌ها تدوین شده و باعث متمرکز شدن خدمات پزشکان در یک بخش می‌شود.

وی یادآور شد: ضریب k جراحی که همان ارزش نسبی خدمات سلامت است، طبق مصوبه دولت 38 هزار تومان در سال 93 تعیین شده است. طبق دستور معاون اول رییس جمهور، رعایت تعرفه برای ارائه دهندگان بیمه خدمات که پزشکان هستند و همچنین نمایندگان ارائه خدمات بیمه پایه و بیمه‌های تکمیلی الزامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha