دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1316

تحقیقات نشان‌ می دهد ماده (كانادور) كه در گیاه شاهدانه وجود دارد، درد پس از عمل جراحی در بیماران را تا حد زیادی كاهش می‌دهد.

شاهدانه، درد پس از عمل جراحی را كاهش می‌دهد
دكتر آتنا برقعی در مورد نتایج پایان‌نامه خود به باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف ماده (كانادور) باعث افزایش تحمل قدرت درد افراد می‌شود گرچه مصرف بیش از حد این ماده تأثیرات جانبی را نیز در پی دارد.
در این پژوهش به 64 بیمار  پس از پایان جراحی آنان، ( كانادور ) تجویز شد، به 11 نفر از این بیماران به میزان 5 گرم ماده ( كانادور) مصرف كردند كه تمام آنها پس از مدتی خواستار مصرف قرص‌های ضد درد دیگر شدند.

همچنین، به 30 بیمار دیگر هم 10 گرم از این ماده تجویز شد كه از میان آنها درد جراحی در 15 نفر از بین رفت، اما پس از آنكه 24 بیمار دیگر هر كدام به میزان 15 گرم ماده كانادور مصرف كردند، تنها 6 نفر از آنها همچنان دچار  درد پس از جراحی بودند.
یافته‌های این پژوهش نشان داد، برخی مواد موجود درشاهدانه در كاهش درد موثر هستند همچنین درد پس از انجام جراحی معمولا مشكل بزرگی است زیرا بسیاری از داروهای مسكن رایج پس از انجام جراحی تأثیر خود را از دست می‌دهند و یا به دلیل عوارض جانبی نمی‌توان از آنها استفاده كرد.
یادآور می شود، این پژوهش در دانشگاه آزاد واحد تهران شمال مورد تأیید استادان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha