چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 131600

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ‌در بودجه 94 بالاترین افزایش برای سلامت 70 درصد در نظر گرفته شده است.

سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ‌در بودجه 94 بالاترین افزایش برای سلامت 70 درصد در نظر گرفته شده است.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دولت به موقع و با در نظر گرفتن شان و منزلت، بودجه را به مجلس ارائه کرد، به اقداماتی که مجلس می‌تواند در بررسی بودجه انجام دهد اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم وابستگی بودجه به نفت را کاهش دهیم، البته قیمت نفت هر بشکه در بودجه 72 دلار در نظر گرفته شده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: بالاترین افزایش در بودجه 94، 70 درصد برای سلامت و 63 درصد برای وزارت دفاع در نظر گرفته شده و کل افزایش بودجه 94 نسبت به 93 چهار درصد می‌باشد البته یارانه‌ها و هزینه‌های جاری کشور تغییر و یا افزایشی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه باید در بررسی بودجه به مساله اقتصاد مقاومتی که نیاز امروز کشور است توجه کنیم، گفت: با در نظر گرفتن شرایط اقتصاد مقاومتی باید بتوانیم وابستگی بودجه به نفت را کاهش دهیم و ارزش افزوده را قانون‌مند مدیریت کنیم. همچنین از فرار مالیاتی جلوگیری به عمل آمده و مالیات‌ها عادلانه دریافت شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه در مورد قیمت نفت متاسفانه مسائلی را کشورهای عربی در خاورمیانه مطرح کردند، گفت: در این مورد قیمت واقعی نفت و حتی استخراج آن نیز مطرح نیست بلکه نفت را سیاسی کردند اما با تمام این اوضاع و احوال ما باید به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کرده و وابستگی به نفت را کاهش دهیم.

فتاحی همچنین از بخشی نگاه کردن نمایندگان مجلس به بودجه انتقاد کرد و گفت: نباید نمایندگان به دنبال بودجه شهری یا استانی خود باشند بلکه باید تلاش شود منافع ملی و شرایط کشور در بودجه‌نویسی مدنظر قرار بگیرد در این صورت است که می‌توانیم موفق باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha