چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲

فردی كه به دنبال نزاعی خانوادگی دو نفر از بستگان خود را با اسلحه شكاری از پای درآورده بود از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شد.

سلامت نیوز: فردی كه به دنبال نزاعی خانوادگی دو نفر از بستگان خود را با اسلحه شكاری از پای درآورده بود از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین روز مردادماه سال جاری بود كه درگیری شدید، داد و فریادهای بی امان و سرانجام شلیك پیاپی گلوله، آخرین پرده اختلافات دو خانواده روستایی در سنگان را فرو انداخت و حادثه یی هولناك آفرید: حادثه یی كه دهان به دهان نقل شد و خبر از كشته شدن دو نفر از اعضای یك خانواده به دست یكی از بستگانشان را داد.
    در این روز به دنبال یك فقره نزاع دسته جمعی در روستای سنگان تهران، پنج نفر از اعضای یك خانواده با گلوله های اسلحه شكاری یكی از بستگان خود به شدت مجروح و به مراكز درمانی منتقل شدند كه دو نفر از آنها به دلیل شدت خونریزی در بخش آی سی یو یكی از بیمارستان های تهران تحت مراقبت ویژه قرار گرفتند.
  همزمان ماموران پلیس آگاهی كلانتری امام زاده داوود كه به دنبال تماس های مردمی با فوریت های پلیسی ١١٠ در جریان این درگیری قرار گرفته بودند به سرعت خود را به محل حادثه رساندند و تحقیقات اولیه از اهالی روستا را آغاز كردند. در حالی كه ماموران سرگرم بررسی های اولیه خود بودند خبر مرگ دو نفر از پنج مجروح این درگیری به دلیل شدت جراحات و خونریزی شدید به ماموران داده شد كه به این ترتیب و با تشكیل پرونده یی در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با موضوع «قتل عمد»، روند شناسایی متهم اصلی در مسیر تازه یی قرار گرفت.
    سرهنگ كارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح روند رسیدگی به پرونده گفت: در همان تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد كه نزاع دسته جمعی میان اعضای دو خانواده انجام شده و مقتول، پسرخاله پدر خانواده قاتل است. اختلافات خانوادگی كه پیش از این نیز منجر به درگیری های متعددی شده بود و سرانجام با خشونتی وصف ناپذیر همراه شد و دو نفر از اعضای یكی از خانواده ها را به كام مرگ كشاند.
    به گفته حاجی زاده، بررسی صحنه جرم و پیگیری های ماموران از اهالی روستا نشان داد كه در روز حادثه، چند نفر از اعضای خانواده مقتول از محل سكونت خود اقدام به سنگ پرانی به سمت خانه قاتل كردند كه در ارتفاعی پایین تر از خانه آنها قرار داشت. اقدامی كه واكنش هولناك قاتل را به دنبال داشت و به شلیك چندین گلوله از اسلحه شكاری به دست او به سمت خانواده مقتول ختم شد كه در جریان آن سه نفر مجروح و دو نفر كشته شدند.
    با مشخص شدن شیوه جنایت، تحقیقات ماموران برای دستگیری قاتل وارد مسیر تازه یی شد، مسیری كه بی شك از بازرسی خانه او می گذشت. با این حال بررسی محل سكونت متهم نشان داد كه او به همراه دو برادر و پدر خود از روستا متواری شده است.
    این مقام انتظامی در تشریح روند شناسایی و دستگیری متهمان گفت: با این حال ماموران در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی مخفیگاه برادر و پدر قاتل شدند و به سرعت آنها را در عملیاتی غافلگیرانه به اتهام «مشاركت در نزاع و درگیری منجر به جنایت» و «فراری دادن متهم اصلی پرونده» بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل كردند.
    با دستگیری اعضای خانواده متهم، به تدریج شناسایی مخفیگاه قاتل نیز در سراشیبی افتاد و طولی نكشید كه ردزنی ماموران به شناسایی مخفیگاه او در شهرستان رباط كریم انجامید و در ٢٤ آذر ماه و پس از چهار ماه در اقدامی ضربتی از سوی ماموران دستگیر شد.
    به گفته سرهنگ حاجی زاده متهم كه در جریان بازجویی ها چاره یی جز اعتراف نداشت سرانجام به جرم خود اقرار كرد كه به این ترتیب پرونده مختومه و برای انجام مراحل قانونی به همراه متهمان تحویل مراجع قضایی شد.
   
   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha