عضو فراکسیون پرستاری مجلس شورای اسلامی گفت: پرستاران باید از پرداخت هزینه‌های درمانی و معالجه و هزینه‌های سنگنین عمل‌های جراحی معاف شوند.

سلامت نیوز: عضو فراکسیون پرستاری مجلس شورای اسلامی گفت: پرستاران باید از پرداخت هزینه‌های درمانی و معالجه و هزینه‌های سنگنین عمل‌های جراحی معاف شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا)، محمد رزم در نشستی که با حضور معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از پرستاران کرمانشاه برگزار شد، بر لزوم تامین معیشت و حداقل‌های زندگی پرستاران خصوصا با اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد.

وی با بیان اینکه پرستاران نباید دغدغه تامین معیشت داشته باشند، افزود: باید مصوبه‌ای در مجلس آورده شود که به موجب آن پرستاران از پرداخت هزینه‌های درمانی خصوصا هزینه‌های سنگین اعمال جراحی معاف شوند.

نماینده مردم کرمانشاه همچنین خواستار تامین امنیت شغلی پرستاران شد.

وی در ادامه با بیان اینکه پرستاری باید به عنوان یک شغل سخت و زیان‌آور محسوب شود، خاطرنشان کرد: این طرح باید در خصوص پرستاران سراسر کشور اجرا شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عنوان کرد: در کشور با کمبود شدید نیروی پرستار مواجه هستیم که لازم است اخذ مجوز استخدام پرستاران جدید در کشور پیگیری شود. این در حالی است که در بسیاری از رشته‌های پیراپزشکی دیگر در کشور مازاد نیرو داریم.

وی معتقد است: رفع کمبود پرستار در کشور می‌تواند به افزایش کیفیت ارائه خدمات توسط پرستاران نیز کمک کند.

عضو فراکسیون پرستاری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در مجلس از هر طرحی که به نفع پرستاران باشد حمایت می‌کنیم و چنین طرح‌هایی با رای بالا تصویب می‌شود.

رزم خاطرنشان کرد: پرستاران جایگاه ویژه‌ای هم در نظام و هم در آیات و روایات ما دارند و شغل آنها ترکیبی از رحمت، عطوفت، مهربانی، مراقبت، تجربه، مهارت و دانش است.

وی در ادامه سخنان خود از کمبود هزار نفری پرستار در کرمانشاه خبر داد و خواستار حل این مشکل و دریافت مجوزهای لازم برای استخدام پرستاران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha