چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 131618

وزیر بهداشت گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای رضایت‌مندی مردم انجام می‌دهد و امیدواریم عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شود.

مجوز استخدام پرستاران را پیگیریم

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای رضایت‌مندی مردم انجام می‌دهد و امیدواریم عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی پس از بازدید از بیمارستان در حال تحویل شهید چمران سروآباد، در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط جغرافیایی خاص مریوان، سردسیر بودن این منطقه و مشکلات مربوط به راه‌های مواصلاتی و عبور و مرور گفت: ساخت بیمارستان 200 یا 300 تختخوابی در مریوان باید از سال‌ها پیش کلید می‌خورد و بودجه‌ها و اعتبارات لازم برای ساخت آن پیش‌بینی می‌شد.

وزیر بهداشت قول مساعد داد که موضوع ساخت و تکمیل بیمارستان جدید در مریوان را در قالب تصمیمات هیات وزیران پی‌گیری کند و همچنین وضعیت امکانات درمانی این منطقه را به رییس جمهور گزارش کند.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود بیش از 400 هزار شهید در این استان در دوران دفاع مقدس گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای رضایت‌مندی مردم انجام می‌دهد و امیدواریم عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شود.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا برنامه‌ای برای جذب و استخدام پرستاران وجود دارد، گفت: مجوز استخدام پرستار در اختیار دولت است و در طی یک سال و نیم گذشته این موضوع را از مجلس و دولت پی‌گیری نموده‌ایم و به محض این که مجوز صادر شود، پرستاران جدید استخدام خواهیم کرد.

وی با بیان این که در حال حاضر کمبود زیادی در زمینه نیروی پرستاری داریم گفت: تا زمان صدور مجوز استخدام برای جذب پرستار، در قالب برنامه تحول نظام سلامت 16 هزار پرستار به صورت خرید خدمت و در قالب شرکتی به کار گرفته می‌شوند تا مشکلات فوری این حوزه برطرف شود.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به نقش خیرین در ارتقای شاخص‌های سلامت گفت: از خدمات و اقداماتی که خیرین در حوزه سلامت داشته‌اند بسیار ممنون و سپاسگزار هستیم و کاری که آنان در این حوزه انجام داده‌اند بهترین ذخیره زندگیشان است.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل بیشتر با خیرین و مشارکت‌های مردم نهاد در وزارتخانه، شاهد استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین حوزه سلامت کشور باشیم.

گفتنی است: بیمارستان شهید چمران سروآباد از پروژه‌های مسکن و شهرسازی بوده و هنوز به طور کامل تحویل دانشگاه علوم پزشکی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    11 1
    آقای وزیر فکری هم به حال کمبود نیروی اورژانس پیش بیمارستاتی کنید
  • وحید ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    6 0
    در تمام کشورهای دنیا خط اول درمان اورژانس های پیش بیمارستانی هستند٬ ولی با آغاز طرح تحول نظام سلامت جز اورژانس هوایی که صرفا جهت تبلیغات بود هیچ تدبیری برای اورژانس اندیشیده نشده٬ کمبود شدید نیروی انسانی در کل کشور٬ فرسوده بودن آمبولانس و ساخته نشدن پایگاه های شهری و جاده ای جدید از مشکلات اورژانس میباشد! چرا باید ۲ پایگاه اورژانس جاده ای همدان که کار ساختش به پایان رسیده بعلت نبود نیرو به بهره برداری نرسه!؟؟
  • فاطمه (پرستار) ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    3 0
    من يك پرستار استخدامي با سابقه ١٥ سال خدمت دولتي اگر اطلاعاتي اين چنين داشتم كه قرار است مثل رعيت كار كنم و گروه خاص آرميده در منزل مثل ارباب زندگي كند هيچ وقت اين همه مدت به اين صورت و بدون اعتراض به حق و حقوقم كار نميكردم و الان نيز همچنان تا آخر خط جهت احقاق حق به حقم ايستاده ام حداقل كاري كه ميتوانم انجام دهم افشاگري هاي يك گروه خاص تماميت خواه ٧ درصدي است كه ظلم به اين قشر را ميبينند و خيلي راحت مهر خود را در انتهاي هر برگه و پرونده اي كه كار ان را انجام نداده اند چه در زمينه مراقبت چه درمان و آموزش به بيمار و ..ميزنند و اين پول نه حلال را به زندگي خود ميبرند من به نوبه خودم راضي نبوده از خداوند بزرگ جهت رسيدن به حقم كمك خواسته و شكايتشان را در نزد دادگاه عدل الهي برده اميدوارم كه نظاره گر اجراي اين عدل در دنيا باشم .