چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 131625

وزیر بهداشت چگونگی وضعیت اعتبارات این وزارتخانه در سال 94 باتوجه به برنامه‌های در نظر گرفته شده در قالب اجرای برنامه تحول نظام سلامت را توضیح داد و گفت: ما که در دولت کار می‌کنیم باید واقع‌بین باشیم و وضعیت اعتباری دولت را درک کنیم.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت چگونگی وضعیت اعتبارات این وزارتخانه در سال 94 باتوجه به برنامه‌های در نظر گرفته شده در قالب اجرای برنامه تحول نظام سلامت را توضیح داد و گفت: ما که در دولت کار می‌کنیم باید واقع‌بین باشیم و وضعیت اعتباری دولت را درک کنیم.

دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخی مبنی بر آنکه با توجه به حجم برنامه‌های وزارت بهداشت در قالب اجرای برنامه تحول نظام سلامت، آیا انتظارات اعتباری این وزارتخانه در بودجه 94 برآورده شده است یا خیر؟ گفت: حتما انتظارات وزارت بهداشت نیز مانند سایر دستگاه‌ها برآورده نشده است، اما ما که در دولت کار می‌کنیم باید واقع‌بین باشیم و وضعیت اعتباری دولت را درک کنیم.

وی در این باره ادامه داد: اعتبارات‌ وزارت بهداشت برای سال 94 حداکثر همان اعتبارات مربوط به سال قبل از آن است. طبیعی است که در سال 94 نیز تورم را خواهیم داشت. بسیار علاقه‌مندیم که بتوانیم سال آینده در حوزه دندانپزشکی و ارتقای ویزیت قدم موثری برداریم که البته با این حساب ممکن است برنامه‌هایمان عملیاتی نشده و به تعویق افتد.

هاشمی در پاسخ به برخی اخبار که رشد بیش از 70 درصدی بودجه را برای وزارت بهداشت و حوزه سلامت اعلام کرده‌اند، گفت: نمی‌دانم این اعداد و ارقام از کجا آمده، مسلم آن است که بودجه ما در سال آینده تغییری نکرده است.

وی در این باره تاکید کرد: نباید توقع نابجا در جامعه ایجاد کرد. این چنین خبرهایی را مثبت نمی‌دانم، چراکه به نوعی می‌تواند آسیبی برای طرح باشد. به این صورت که توقعی در جامعه ایجاد می‌شود و بعد که اتفاقی نمی‌افتد، باعث یاس و ناامیدی می‌شود.

هاشمی به مصوبات اخیر مجلس در زمینه دائمی شدن تخصیص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و همچنین 10 درصد درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت اشاره کرد و در پاسخ به سوال ایسنا درباره سهم بهداشت از این ارقام بودجه‌ای، گفت: 2هزار و 200 میلیارد تومان از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به صورت مستقیم به حوزه بهداشت اختصاص می‌یابد. در عین حال بخشی از اعتبارات بیمه‌ها یعنی حدود 1100 میلیارد تومان نیز به این مجموعه اضافه می‌شود.

وی با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت‌ها جهت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی، گفت: هرچند پزشکان از پیشتازان استفاده از فناوری IT بوده‌اند اما وزارت بهداشت با اینکه چند دهه از عمرش می‌گذرد اما هنوز زیرساخت IT ندارد و حتی قوه قضاییه، صنعت و معدن و ... در این زمینه جلوتر از ما هستند. بنابراین بخشی از اعتبارات‌مان نیز صرف ایجاد زیرساخت‌ها خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha