یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 13164

تحقیقات اخیر نشان می دهد، چاقی می تواند احتمال ابتلا به زوال عقلی را افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه NDTV کشور هند، دانشمندان به تازگی اعلام کردند افزایش میزان چربی های بدن می تواند احتمال تحلیل رفتن حافظه و قدرت ذهنی را در افراد به شدت بالا برد.
گروهی از محققان آمریکایی با انجام یک سری پژوهش های گسترده دریافتند، افزایش میزان چربی های بدن مخصوصا در ناحیه شکم با ابتلا به زوال عقلی در سنین کهنسالی ارتباطی مستقیم دارد.
پیشتر تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان داده بود، وجود چربی در ناحیه شکم و بی توجهی به آن می تواند خطر بروز بیماری های قلبی عروقی و دیابت را به طرز چشمگیری بالا برد.
اما این سری بررسی های جدیدتر به اثبات رساند، مضرات چاقی و اضافه وزن و مخصوصا وجود چربی های شکمی، در عملکرد مغز و حافظه نیز تاثیر منفی خواهد داشت.
این گروه از پژوهشگران آمریکایی تعداد بیش از 6500 زن و مرد میان سال را به مدت 36 سال متوالی مورد بررسی قرار دادند.
با ثبت اطلاعات مربوط به تمام فاکتورهای احتمالی نظیر سن، جنسیت، نژاد، میزان تحصیلات، وضعیت تاهل و همچنین وضعیت سلامت بدن از نظر ابتلا به بیماری هایی چون فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سکته های مغزی در این مدت دریافتند تنها عاملی که احتمال ابتلا به زوال عقلی را در سنی کهنسالی افزایش می دهد، چاقی های مفرط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha