وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در آینده‌ای نزدیک حتما شرایطی متفاوت از شرایط فعلی را در حوزه سلامت خواهید دید و همه قول‌هایی که داده‌ایم عملی می‌شود.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در آینده‌ای نزدیک حتما شرایطی متفاوت از شرایط فعلی را در حوزه سلامت خواهید دید و همه قول‌هایی که داده‌ایم عملی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران هدف از سفرهای استانی خود را دیدار با مردم اعلام و اظهار کرد: با حضور در میان مردم کردستان بهتر می‌توان مشکلات مردم را فهمید و حضور در میان مردم کردستان با آنچه در مرکز و در دفتر کار می‌بینیم و می‌شنویم متفاوت است.

وی از خبرنگاران خواست تا شش ماه دیگر به شهرهای مختلف استان کردستان سر بزنند و افزود: حتما شرایط متفاوتی از شرایط فعلی خواهید دید و همه قول‌هایی که داده‌ایم عملی می‌شود. اینکه به میان مردم بیاییم و مشکلات را بررسی کنیم یک انجام وظیفه است، چون با خدماتی که لیاقت مردم استان کردستان است فاصله داریم و برای کاهش این فاصله تلاش می‌کنیم. ابتدا باید این فاصله را کاهش دهیم و زیرساخت‌های حوزه سلامت و بهداشت و درمان را تقویت کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بعد از کاهش فاصله‌ها باید به فکر جذب توریسم در حوزه سلامت باشیم، ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری نیاز به تلاش جدی مسوولان استانی دارد.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت نیز برای گسترش توریسم درمانی به استان کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از بیمارستان کوثر سنندج یک ظرفیت بسیار خوب برای تقویت حوزه توریسم درمانی در استان ایجاد می‌شود. در کنار این بیمارستان، ضروری است تعدادی از رشته‌های آموزشی علوم پزشکی که اکنون در دانشگاه‌های استان وجود ندارد، دایر شود و متخصصین نیز تربیت شوند.

وزیر بهداشت در عین حال گفت: مهم‌ترین مشکل استان کردستان زیرساخت‌ها است، اگرچه زیرساخت‌ها در حوزه ما تعریف نمی‌شود اما بر روی این حوزه اثرگذار است. امیدواریم با تلاش دولت، مشکلات این حوزه در استان کردستان نیز برطرف شود. کمبود فضای مورد انتظار، کمبود نیروی انسانی متخصص، کمبود مجوز برای بکار گرفتن نیرو و کمبود تجهیزات از دیگر مشکلات استان کردستان در حوزه سلامت و بهداشت و درمان است.

وزیر بهداشت کردستان را یکی از ذخایر ارزشمند ایران اسلامی دانست و ادامه داد: متاسفانه در مقطعی نگذاشتند به این استان توجه شود و اکنون سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های اجرایی که بعضا به سودهای کوتاه مدت توجه دارند، باید بیایند و در استان سرمایه‌گذاری کنند. توجه به کشورهای همسایه، استعدادهای استان و شرایط اقلیمی بسیار خوب و همچنین بازار بسیار ارزشمند عراق می‌تواند به توسعه و پیشرفت استان کردستان و در مجموع ایران منجر شود.

هاشمی در پایان یادآور شد: استان کردستان قبل و بعد از انقلاب شرایطی را داشته است که استان‌های دیگر نداشته‌اند، اگرچه در بخشی از استان‌ها جنگ را شاهد بوده‌ایم، اما مردم کردستان در دوران جنگ آسیب زیادی دیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha