بر اثر انفجار یك موشك عمل نشده در منطقه سرپل ذهاب، سه عضو یك خانواده به شهادت رسیدند.

سلامت نیوز: بر اثر انفجار یك موشك عمل نشده در منطقه سرپل ذهاب، سه عضو یك خانواده به شهادت رسیدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، فتح الله حسینی، نماینده مردم سر پل ذهاب در مجلس شورای اسلامی با تایید این خبر گفت: متاسفانه در این حادثه دو جوان و مادر یك خانواده بر اثر انفجار یك موشك غیر فعال به شهادت رسیدند و همزمان با بررسی هایی كه از حیاط خانه این خانواده انجام شده، موشكی دیگر نیز كشف شده است. عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه دولت را مورد خطاب قرار داد و گفت: وزرای دفاع و كشور باید با حضور در مجلس پاسخگوی اقدامات خود در پاكسازی اراضی آلوده به مین باشند.
    نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب افزود: با وجود برپایی جشن پاكسازی میادین مین در كشور در سال ٩١ از سوی وزارت دفاع و وزارت كشور و اعلام انجام پایان فرآیند پاكسازی مین در منطقه، هنوز شاهد بروز حوادث انفجار مین و موشك های عمل نشده هستیم. حسینی ادامه داد: مسوولان مربوطه در آن زمان اعلام كردند كه استان كرمانشاه صد در صد از وجود مین و بمب پاكسازی شده است، اما هر چند وقت یك بار حادثه یی رخ می دهد.
    وی از ارسال نامه یی به وزرای كشور و دفاع در خصوص این قبیل حوادث خبر داد و گفت: در این نامه تاكید شده است كه عواقب انفجار مین و بمب های عمل شده در كشور و منطقه بعد از برگزاری چنین پاكسازی بر عهده این دو وزارتخانه است و وزرای مربوطه باید پاسخگوی این حوادث باشند.
    این نماینده مجلس در پایان از تصمیم سایر نمایندگان برای پیگیری این حادثه تا رسیدن به نتیجه خبر داد.
   
   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha