دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی جراحان گوش ،گلو و بینی گفت: تمام افراد باید با احساس کوچکترین مشکل در مورد توان شنوایی خود به پزشک مراجعه کنند.

دکتر فرامرز معماری فوق تخصص گوش در حاشیه برگزاری یازدهمین کنگره بین المللی جراحان گوش ، گلو، بینی و سر و گردن ایران در گفت و گو با ایرنا با بیان این مطلب افزود: چنانچه مشکلات شنوایی در مراحل اولیه تشخیص داده شوند به راحتی قابل درمان هستند.
وی گفت: در صورت تشخیص مشکلات شنوایی در مراحل اولیه، درمان با روشهای طبی ساده و بدون نیاز به جراحی و یا اینکه با روشهای جراحی ساده قابل انجام است که در هر حال لازمه انجام این کار ، حساسیت بیمار نسبت به توانایی های شنیداری خود است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: ما پزشکان با مواردی مواجه هستیم که شخص به علت کم توجهی به توان شنوایی خود در مراحل پیشرفته مراجعه کرده است و در نتیجه درمان با اعمال جراحی پیچیده ضرورت پیدا کرده است که در مواردی هم غیر قابل برگشت است.
معمار زاده تصریح کرد: بیماری های عفونی شایعترین بیماری های گوش هستند که در اثر بیماری های عفونی مادر طی دوران بارداری، کاهش شنوایی در نوزاد را در پی داشته اند.
وی افزود: عفونت هایی نظیر مننژیت بعد از تولد باعث کاهش شنوایی شدید در کودک می شود که در این مرحله حتی ممکن است عمل کاشت حلزون هم ضرورت پیدا کند.
دبیر علمی یازدهمین کنگره جراحان گوش، گلو و بینی یادآور شد : انواع نادرتر ناراحتی های گوش مشکلاتی هستند که بر اثر ضربه و یا تروما به وجود می آیند که منجر به آسیب شنوایی به گوش میانی و از بین رفتن قدرت شنوایی فرد می شود.
یازدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو و بینی و سر و گردن از اول تا چهارم آبان ماه در سالن همایش های رازی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha