مخبر كمیسیون بهداشت مجلس گفت: صبح و بعد از ظهر امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با حضور در كمیسیون بهداشت مجلس به پرسش‌های 25 نماینده مجلس پاسخ می‌گوید.

شاهرخ رامین در گفت‌و‌گو با فارس افزود: فهرست بلند بالایی از نمایندگان مجلس وجود دارد كه همگی آنها درخواست پرسیدن سؤال از وزیر بهداشت را دارند، البته هیچ كدام از آنا‌ها سؤال خود را در اختیار كمیسیون بهداشت قرار نداده‌اند اما تصور من این است كه با توجه به فصل توزیع پزشكان متخصص به شهرها و مناطق محروم كشور، بیشتر سؤالات مربوط به این قضیه باشد.
وی گفت: وزارت بهداشت فارغ التحصیلان رشته‌های تخصصی پزشكی را با پایان دوره تحصیل آنها برای طی دوره تعهد خدمتشان در شهرهای مختلف تقسیم كرده است به همین علت برخی نمایندگان شهرهای مختلف از نحوه توزیع پزشكان متخصص و احیاناً اعزام نشدن برخی تخصص‌ها در حوزه انتخابیه‌شان گلایه دارند.
وی افزود: من فكر می‌كنم كه نمایندگان مجلس كمتر سؤال اساسی از مسائل و مشكلات بهداشت و درمان كشور داشته باشند و بیشتر تقاضای تأمین پزشك متخصص در حوزه انتخابیه‌شان را دارند به همین علت به نظر من با دستور و همكاری وزیر بهداشت اكثر آنها امروز راضی از كمیسیون بهداشت خارج می‌شوند.
رامین گفت: نمایندگان مردم كرمان، دشتی، اسلام آباد، كرمانشاه و كنگاور از جمله سؤال كنندگان هستند.
به گزارش فارس، وزارت بهداشت اعلام كرده است كه امسال بعد از اعلام نیاز 2500 پزشك متخصص از سوی بیمارستان‌های كشور، 1131 پزشك متخصص را كه شامل رتبه‌های دوم و سوم‌ آزمون دستیاری هم می‌شوند برای انجام دوره تعهد خدمت به بیمارستان‌های شهرهای مناطق محروم اعزام كرده است.
بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت اعزام پزشكان متخصص بدون در نظر گرفتن توصیه‌ها و رایزنی‌های پزشكان متخصص با افراد ذی‌نفوذ بوده و فقط بر اساس اعلام نیاز بیمارستان‌های مناطق محروم و البته با در نظر گرفتن اولویت انتخاب پزشكان متخصص انجام شده است.
به گفته معاون سلامت وزارت بهداشت، مهمترین نیاز بیمارستان‌های مناطق محروم به تخصص‌های داخلی، اطفال، زنان، جراحی و بیهوشی است كه بالای 95 درصد نیاز بیمارستان‌های مناطق محروم به این تخصص‌ها تامین شده است به طوری كه امسال 100درصد نیاز بیمارستان‌های مناطق محروم به متخصص، اطفال، زنان، داخلی، روانپزشكی، توانبخشی، رادیوتراپی و پزشكی هسته‌ای تأمین شده است.
وی ادامه داد: همچنین با اعزام فارغ‌التحصیلان جدید دوره‌های تخصصی پزشكی امسال 96درصد نیاز به متخصص بیهوشی، 98درصد نیاز به متخصص پاتولوژی، 86 درصد نیاز به متخصص گوش و حلق و بینی، 64درصد نیاز به متخصص عفونی، 79درصد نیاز به جراح عمومی، 92درصد نیاز به متخصص قلب و عروق، 93درصد نیاز به متخصص مغز و اعصاب، 74 درصد نیاز به متخصص چشم و 93 درصد نیاز بیمارستان‌های مناطق محروم به متخصص اورولوژی تأمین شده است.
معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: كمترین میزان پوشش نیاز بیمارستان‌های مناطق محروم مربوط به تخصص طب كار با 60 درصد، ارتوپدی با 77 درصد پوشش نیاز، عفونی با 64درصد و جراحی عمومی با 79 درصد پوشش نیاز بیمارستان‌های مناطق محروم بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha