دوشنبه ۶ آبان ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 13175

بستن چشمان نهایتی برای کسب انرژی است ، البته اگر بتوانید به اندازه کافی بخوابید.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،اما برای 9/99 % از افرادی که نمی توانند به اندازه کافی بخوابند و در عین حال نیاز به انرژی دارند روشهای دیگری برای کسب انرژی وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از :
1-نوشیدنی های کافئین دار: تحقیقات دانشگاه هارواد ثابت کرده است که مصرف مقدار کم و متوالی کافئین باعث نگه داشتن انسان برای 28 ساعت می شود.
2- استنشاق هر چیز با بوی لیمو: مطالعات جدید نشان می دهد که بوی لیمو باعث ایجاد هیجان در زنان می شود. این بو باعث افزایش تولید هورمون نوراپی نفرین در مغز می شود که این هورمون در ارتباط با انرژی موثر است. مثلا خریدن  کرم دست با اسانس لیمو می تواند تاثیر گذار باشد.
3- خوردن غذاهای کربوهیدراته مناسب: فیبر موجود در غلاتی مثل برنج ونان گندم ، منبع غنی از انرژی برای مغز و ماهیچه ها است. کربوهیدرات های ساده باعث ایجاد تکاپوی موقت در فرد می شوند ولی بعد خستگی بروز می کند.
4- تماشای صحنه ای خنده دار برای 5 دقیقه: تحقیقات نشان می دهد که خنده از ته دل باعث افزایش گردش تنفسی می شود و اکسیژن رسانی به بدن سبب هوشیاری بیشتر می گردد.
5- تحرک: انجام تمرینات بدنی سبک مثل دوچرخه سواری کوتاه مدت باعث افزایش انرژی تا 20% می گردد. تمرین ورزشی منظم همچنین باعث بهبود کیفیت خواب می گردد . بنابر این وقتی به بستر خواب می روید بهتر به خواب می روید و در نتیجه انرژی بیشتری کسب خواهید کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha