سلامت نیوز: ورزش حرفه‌ای تناسبی با سلامتی جسم ندارد و در بسیاری موارد ورزش‌های حرفه‌ای عامل مشکلات و عوارض بدنی هستند.

جواد صراف زاده، فیزیوتراپیست در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ورزش از دید فیزیوتراپیست‌ها عاملی برای تندرستی و سلامت بدن است، بر همین اساس ورزش روزمره با هدف کسب سلامتی در شرایطی بسیار مشخص و کنترل شده صورت می گیرد در حالیکه ورزش حرفه ای با انجام تمرینات سنگین و طولانی به بدن فشار آورده و در مواردی موجب ایجاد مشکلات و عوارضی در بدن می شود.

وی افزود: هنگام انجام حرکات ورزشی به صورت حرفه ای فشار بر اندام های بدن به گونه ای فزاینده افزایش می یابد و در این مواقع انجام حرکات اشتباه برای بدن بسیار مشکل ساز خواهد بود. در حالیکه اگر حرکات ورزشی به طور آماتور و سبک انجام شود، بدترین شرایط فیزیکی نیز به علت کوتاه مدت بودن عوارض زیادی در پی نخواهد داشت.

به گفته این فیزیوتراپیست، گاهی ممکن است به علت آماده نبودن بدن درد و گرفتگی عضله در بدن شکل گیرد که مسئله نگران کننده ای نیست.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال کسی که به طور حرفه ای و مداوم دوچرخه سواری می کند و بدن خمی دارد شرایطش با کسی که به صورت آماتور این کار را می کند متفاوت است چرا که در ورزش حرفه ای بافت ها شکل دیگری خواهند داشت و در برخی موارد تغییر شکل مشاهده می شود.

صراف زاده تصریح کرد: بنابراین می تواند آسیب رسان باشد که همان آسیب ورزشی است و هر ورزشی را به صورت حرفه ای انجام دهید آسیب مخصوص به خود را در پی خواهد داشت.

این فیزیوتراپیست فوتبال را جزء ورزش هایی دانست که افراد با هم برخوردهای نزدیکی دارند و پارگی رباط های صلیبی، تاندون های طرفی و تاندون های عضلات و زانو، مچ پا و شکستگی ها را در پی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha