رئیس هشتمین كنگره انجمن علمی پریودونتولوژی ایران از ساخت مواد پیوند استخوان برای نخستین بار در كشور از سوی محققان ایرانی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دبیرخانه انجمن پریودونتولوژی ایران، محمدرضا طالبی اردكانی به مناسبت برپایی «هشتمین كنگره انجمن علمی پریودونتولوژی ایران» كه 14 تا 16 آذر امسال برپا می‌شود، اظهار داشت: فرآورده‌های بیولوژیك بافت‌های استخوانی و اسكلتی كه جزو پرمصرف‌ترین اقلام رشته‌های پزشكی و دندانپزشكی است با بهره‌گیری از مهندسی بافت به تولید رسیده است.
وی گفت: تولید فرآورده‌های پیوندی كه بر اساس علوم پایه و مهندسی بافت نسبت به بازسازی، نگهداری، ارتقا یا جایگزینی بافت‌ها یا اعضای انسان اقدام می‌كند، منجر به تولید طیف وسیعی از محصولات شده كه از سه منشأ بافت‌های انسانی، نسوج یا اعضای حیوانی و مواد سنتتیك از منشأ بی‌مهرگان نظیر مرجان دریایی تهیه می‌شود.
طالبی با اشاره به اینكه مهم‌ترین تأثیر این تولیدات كمك به افرادی است كه استخوان فك آن‌ها تحلیل رفته و امكان كاشت ایمپلنت برای آنان تنها با پیوند استخوان میسر است، تصریح كرد: با شیوه جدید می‌توان بدون برداشت «گرفت استخوانی» از نقطه دیگری از بدن و با استفاده از این پیوند استخوانی، بافت‌های استخوانی از دست رفته را بازسازی كرد.
وی حذف یك مرحله عمل اضافی به منظور برداشت گرفت استخوانی از فرد، كاهش هزینه‌های اعمال جراحی، كاهش اشغال تخت بیمارستان و كاهش هزینه‌های درمانی برای فرد و سازمان‌های بیمه‌گر را از عمده مزایای بهره‌گیری از این شیوه جدید برشمرد.
طالبی یاد‌آور شد: جزئیات این دستاورد پزشكی قرار است در كنگره امسال انجمن علمی پریودونتولوژی ایران كه در تاریخ 14 تا 16 آذر در جزیره كیش برپا می‌شود ارائه ‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha