سازمان جهانی بهداشت كارگاه (GMP) با موضوع جمع‌آوری خون و پلاسما را از 10 تا 14 آبان به میزبانی سازمان انتقال خون ایران برگزار می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران این كارگاه برای نخستین بار در سطح منطقه مدیترانه شرقی و دومین بار در دنیا با حضور مسئولان انتقال خون و ناظران مراكز كنترل و ارزیابی دارویی كشورهای منطقه مدیترانه شرقی در تهران برگزار می‌شود.
GMP سیستمی است كه برای تطابق محصول تولید شده با استانداردهای كیفی طراحی شده است. پیروی از اصول GMP در مراكز جمع‌آوری خون و پلاسما به عنوان یك پیش نیاز مهم برای كاهش خطر انتقال بیماری‌ها تلقی می‌شود و در نهایت كیفیت فرآورده‌های خونی تولید شده را تضمین می‌كند.
با توجه به تأكید كمیته كارشناسان استانداردهای بیولوژیكی سازمان جهانی بهداشت در سال 2003 مبنی بر كمك به كشورهای در حال توسعه برای اجرای یك استاندارد مشترك در تولید محصولات مشتق از خون، كارگاه‌های آموزشی این سازمان برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.
علاوه بر تقویت و به روز كردن اطلاعات و مهارت‌های فنی شركت‌كنندگان و یكسان‌سازی دستور‌العمل‌ها، ارتقای همكاری‌های نزدیك‌تر مسئولان حوزه بهداشت و درمان كشورهای منطقه در جهت حمایت از فعالیت‌های نظارتی در زمینه محصولات خونی و شكل‌گیری ظرفیت‌های لازم در این خصوص نیز از اهداف مورد توجه این كارگاه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha