معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: باید در نحوه حمایت از بیماران خلاق بود و ایده های نو ارائه داد.

سلامت نیوز:معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: باید در نحوه حمایت از بیماران خلاق بود و ایده های نو ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، دکتر رسول دیناروند در جلسه ای که با حضور نمایندگانی از انجمن های حمایت از بیماران کلیوی، سیلیاک، ام اس، تالاسمی، کانون هموفیلی ایران، موسسه خیریه سرطان و دیگر سازمانهای مردم نهاد برگزار گردید، گفت: پس از دیدار برخی سازمانهای مردم نهاد با وزیر بهداشت، مقرر گردید هر یک از معاونت های وزارت بهداشت با NGO هایی که در راستای وظایف آنها فعالیت می کنند کارگروهی تشکیل دهند و توسط اعضای همین موسسات افرادی منتخب به عنوان نماینده در کارگروه های تخصصی حضور داشته باشند تا از این طریق چالش و راهکارهای مورد نظر آنها به شورای مردم نهاد وزارت بهداشت ارسال شود.

وی افزود: البته فارغ از این کار مهم که به همت دکتر ایازی صورت می گیرد سازمان غذا و دارو وظیفه خود می داند که با انجمن های حامی بیماران جلساتی برگزار نموده و بی واسطه نظرات آنها را جویا شود.

دیناروند ادامه داد: اساسا به همین دلیل است که سازمان غذا و دارو اولین زیر مجموعه وزارت بهداشت بود که خود را موظف به تشکیل این کارگروه تخصصی نمود و این کار اصولا مشورتی است و جنبه تشریفاتی ندارد کما اینکه قبل از این هم چنین جلساتی برگزار می شده است.

وی گفت: در طرح تحول نظام سلامت برنامه هایی برای این مسئله در نظر گرفته شده است اما نباید فراموش نمود که به هرحال سازمان غذا و دارو نیز در چارچوب سیاست های قانونی و جهت گیری های دولت حرکت می کند و نباید محدودیت های مالی، اعتباری و امکانات معدود را نادیده گرفت.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این نکته که باید در نحوه حمایت از بیماران خلاق بود و ایده های نو ارائه داد، خاطر نشان کرد: باید تلاش کرد بسیاری از نگرانی ها با تصویب قوانین جدید و یا بازنگری در قوانین گذشته از بین برد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha