شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 131866

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی بشر، 20 دسامبر 2014 برابر با 29 آذر ماه جاری گفت تنها از راه اقدام دسته جمعی می توان مشکلات دور از دسترسی مانند فقر و نابرابری فزاینده، تغییرات آب و هوایی، چالش های عمده سلامت مانند شیوع ابولا در آفریقای غربی را حل کرد.

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی بشر، 20 دسامبر 2014 برابر با 29 آذر ماه جاری گفت تنها از راه اقدام دسته جمعی می توان مشکلات دور از دسترسی مانند فقر و نابرابری فزاینده، تغییرات آب و هوایی، چالش های عمده سلامت مانند شیوع ابولا در آفریقای غربی را حل کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد،در پیام بان کی مون آمده است همزمان با طرح ریزی برای مسیر آینده توسعه خود، باید نسبت به تعهد مان برای دفاع از همبستگی و مسئولیت مشترک به عنوان بخشی ازدستور کار توسعه پایدار راسخ باشیم. این ها ارزش های اساسی هستند که باید نگهداشته شوند.

 

وی می گوید سازمان ملل متحد معتقد است همبستگی با مردمی ضروری است که تحت تاثیر فقرونبود حقوق بشر قراردارند. ایشان افزود بر اساس برابری، فراگیری و عدالت اجتماعی، همبستگی موجب تعهد متقابل  در سراسر جامعه جهانی می شود.

 

دبیر کل در خاتمه خواستار تجدید عهد  برای اقدام دسته جمعی شد و گفت اجازه دهید با هم و با عنوانی واحد  برای خاتمه فقر، دستیابی به سعادت و صلح مشترک، حمایت از سیاره زمین و ترویج زندگی با منزلت برای همه اقدام نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha