استدلال محیط زیست این است که با توجه به استاندارهای دستگاه‌های پارازیت‌انداز این نوع کاربرد برای این دستگاه‌ها تعریف نشده است. با وجود این که فشارها و اختلاف نظرها در این باره ادامه دارد، پیگیری‌های مربوطه توسط سازمان حفاظت از محیط زیست انجام می‌گیرد.

ابتکار : پارازیت‌ها منشاء دولتی ندارند

سلامت نیوز: معصومه ابتکار اظهار کرد: استدلال محیط زیست این است که با توجه به استاندارهای دستگاه‌های پارازیت‌انداز این نوع کاربرد برای این دستگاه‌ها تعریف نشده است. با وجود این که فشارها و اختلاف نظرها در این باره ادامه دارد، پیگیری‌های مربوطه توسط سازمان حفاظت از محیط زیست انجام می‌گیرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ابتکار در پاسخ به سوالی درباره پارازیت‌ها نیز اظهار کرد: حوزه پارازیت با وجود آن که منشا دولتی ندارد از سوی سازمان محیط زیست در حال پیگیری است. در این زمینه همه دستگاه‌های کشور موظف به رعایت استاندارد هستند. استدلال محیط زیست این است که با توجه به استاندارهای دستگاه‌های پارازیت‌انداز این نوع کاربرد برای این دستگاه‌ها تعریف نشده است. با وجود این که فشارها و اختلاف نظرها در این باره ادامه دارد، پیگیری‌های مربوطه توسط سازمان حفاظت از محیط زیست انجام می‌گیرد.

معصومه ابتکار با اشاره به نقش دانشجویان در سازمان‌های مردم نهاد کشور گفت: ما در این سازمان‌ها دانشجویان بسیاری داریم که در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند. متاسفانه در دولت‌های نهم و دهم بسیاری از تشکل‌های زیست محیطی نابود شدند. ما برای این تشکل‌ها برنامه‌ریزی انجام دادیم و زمینه‌های قانونی را هم برای شکل‌گیری آن‌ها هموار کرده‌ایم. ضمن این که سازمان محیط زیست نیز از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در ادامه گفت: با توجه به این که جامعه ما به تکثر و تعدد در دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی نیاز دارد باید بتوانیم یک گفتمان سالم در دانشگاه‌ها به‌وجود بیاوریم. گفتمانی که با انقلاب اسلامی و فرهنگ ملی و دینی مان سازگار باشد. ما باید صبر و استقامت خود را افزایش دهیم.

وی با اشاره به موضوع فساد و راه‌های مقابله با آن گفت: دستگاه‌ها مکلف شدند که بنابر دستور دولت با فساد اداری مقابله کنند و باید مراقب بود با این مدل از اطلاع‌رسانی فضای ناامیدی در جامعه به‌وجود نیاید و طرح آن موجب ناامنی در بازار نشود. دولت در مقابل تمامی فسادها موضع گرفته و رویکرد مبارزه با فساد و پیگیری آن توسط دولت ادامه دارد. متاسفانه موارد بسیاری از زمین‌خواری در دولت گذشته وجود داشته که زمین‌های متعلق به محیط زیست را به مالکیت خود درآوردند و سازمان محیط زیست در حال پیگیری این تخلفات است.

ابتکار در پاسخ به سوالی درباره وضعیت دریاچه ارومیه گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست از سال ۱۳۷۹ نسبت به خشک شدن دریاچه ارومیه هشدار داده بود اما متاسفانه با فشار به دولت اصلاحات برای قطع حق آبه طبیعی این دریاچه و ساخت سد این هشدار نادیده گرفته شد و در سال‌های گذشته نیز با فشار نمایندگان مجلس و حفر چاه‌های کشاورزی نیز به مشکلات دیگر اضافه شد و تلاش سازمان محیط زیست در سال‌های گذشته در جلوگیری از این قبیل اقدامات بی‌فایده بود. جاده میان گذر نیز یکی از اقداماتی بود که به خشک کردن بیش‌تر آب این دریاچه کمک کرد.

باید گفت که احیای این دریاچه زمان‌بر است و اعتبار ۷۵۰ میلیاردی نجات آن در سال ۱۳۹۳ پیش‌بینی شده و توسعه فعالیت کشاورزی در ارومیه متوقف شده است. تلاش‌های زیادی در حال انجام است تا دریاچه ارومیه احیا شود. تصمیمی که گرفته شده این است که در ابتدا حق آبه‌های طبیعی را بدهیم و بعد به بخش‌های دیگر توزیع شود. باید این را نیز بگویم که همه رودخانه‌ها از زاینده رود تا انزلی و چابهار برای ما اهمیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha