مدیرکل فراورده های غذایی، آرایشی وبهداشتی سازمان غذا و دارو، درباره موضوعات حساسیت برانگیز خمیر مرغ، واکس میوه ها و استفاده از هورمون اتفون در محصولات کشاورزی، توضیحاتی ارائه داد.

توضیحات وزارت بهداشت درباره خمیرمرغ و میوه های واکسی

سلامت نیوز:مدیرکل فراورده های غذایی، آرایشی وبهداشتی سازمان غذا و دارو، درباره موضوعات حساسیت برانگیز خمیر مرغ، واکس میوه ها و استفاده از هورمون اتفون در محصولات کشاورزی، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، دکتر هدایت حسینی که به نمایندگی از وزارت بهداشت در برنامه نبض حضور یافته بود با تشکیک در فرمول، دوز مصرفی، زمان استفاده مناسب، صلاحیت و تخصص واردکنندگان و مجاری قانونی واردات هورمون اتفون ، دلایل مذکور را برای ممنوعیت استفاده از این ماده جهت تسریع در رسیدگی محصولات کشاورزی کافی دانست.

وی با تاکید بر نتایج بررسی های آزمایشگاهی از واکس های مورد استفاده در میوه های جمع آوری شده در سطح عرضه گفت: به دلیل خوراکی بودن ترکیبات، استفاده از آنها مجاز است و مسئله نگران کننده ای در باره این واکس ها وجود ندارد.

مدیر کل فراورده های غذایی، آرایشی وبهداشتی سازمان غذا و دارو در پی سخنان نماینده سازمان دامپزشکی که سعی در توجیه استفاده از خمیر مرغ می نمود با قاطعیت، تخلفات گسترده بالای 80 درصد استفاده کنندگان از خمیر مرغ را دلیل اعلان ممنوعیت مصرف توسط سازمان غذا و دارو دانست و در پاسخ کسانی که نگران اشتغالزایی و صنعت این پخش بودند به مزاح گفت: با توجه به بازار خوبی که در برخی کشورهای همسایه وجود دارد می توانند تمام این تولیدات را به آنجا صادر کنند تا دیگر نگرانی ای در این خصوص در کشور وجود نداشته باشد.

حسینی در پایان یادآور شد: با توجه به جلساتی که با ریاست محترم دامپزشکی داشته ایم مقرر شد با افزایش نظارتها برنامه هایی تدارک دیده شود تا دیگر در هیچ فروشگاه عرضه پروتئین و قصابی ها شاهد قطعه بندی و پاک نمودن مرغ نباشیم که با این کار بسیاری از مشکلات مطروحه خاتمه خواهد یافت .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha