شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 131893

خواب یک امر حیاتی برای حفظ سلامتی فیزیکی، روحی و عاطفی مااست و خواب ناکافی و یا بی‌کیفیت ممکن است تبعاتی شدید بر روند عادی زندگی داشته باشد.

سلامت نیوز: خواب یک امر حیاتی برای حفظ سلامتی فیزیکی، روحی و عاطفی مااست و خواب ناکافی و یا بی‌کیفیت ممکن است تبعاتی شدید بر روند عادی زندگی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه سپید، موضوع فقط این نیست که با چشمان پف کرده پشت میز کارمان بنشینیم، بلکه خواب ناکافی یا بی‌کیفیت می‌تواند آسیب‌رسان باشد. بی‌خوابی ممکن است ترشح هورمون‌های اشتها را سرکوب، میل شدید به خوردن غذاهای چرب و شیرین ایجاد کند و یا شما را در معرض ریسک آسیب‌دیدگی به هنگام ورزش قرار دهد. مشکل بی‌خوابی با بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و چاقی مفرط هم درارتباط است.

چیزهایی که هنگام خواب در اطراف شما هستند، می‌توانند روی کیفیت خواب شما تاثیر بگذارند. متخصصان توصیه می‌کنند اتاق خواب شما باید یک مکان روحانی باشد، عاری از هر گونه عامل مزاحم و فقط مختص خوابیدن. وقتی چراغ را خاموش می‌کنید، اتاق باید کاملا تاریک و خنک و ساکت باشد. تختخواب شما باید مختص خود شما طراحی شده باشد با تشک، بالش، لحاف و ملحفه‌های خودتان. شما تقریبا هر روز یک سوم وقتتان را در آنجا می‌گذرانید، پس مطمئن باشید که ارزش سرمایه‌گذاری دارد.

اینها چیزهای مورد نیاز برای داشتن یک خواب خوب هستند. می‌بینید همه چیز اهمیت دارد، از تختخواب و مبلمان اتاق خواب گرفته تا لحاف، بالش و ملحفه‌های تختخوابتان، همچنین تعدادی وسایل دیگر مانند پرده کرکره، چراغ خواب، اسپری بالش و ماسک روی چشم.

جو اتاق خواب کلید اصلی ایجاد آن فضای روحانی است و ما دراینجا تعدادی راه‌حل‌های ابتکاری را پیشنهاد می‌دهیم که می‌تواند کمکتان کند. اگر به‌هم‌ریختگی شما را عصبی می‌کند، از یک کمد طبقه‌بندی‌شده استفاده کنید و اگر می‌خواهید فضای شیکی مثل یک هتل داشته باشید، می‌توانید یک کمد حکاکی شده از چوب بلوط برای خودتان بخرید.البته اصلی‌ترین عامل یک خواب آرام شبانه، یک تشک خوب است و بهترین آنها تشکی است که از الیاف طبیعی ساخته شده باشد با داخل پشم و کتان. نوع دیگر تشک، تشک‌های ساخته شده از فوم است که کاملا به شکل بدن شما در‌می‌آید.

متخصصان ارتوپدی توصیه می‌کنند که سطح تشک سفت باشد تا ستون فقرات شما کاملا صاف روی آن قرار بگیرد. به همین خاطر فقط تشک شما نیست که روی خواب شبانه شما تاثیر می‌گذارد. بلکه، یک بالش نازک و یا ملحفه زبر هم مانع ایجاد آن فضای آرام برای شما می‌گردد. در بین لحاف‌های پر مختلف و بالش‌های گوناگون، شما با توصیه‌های زیادی از طرف متخصصان روبرو می‌شوید، مثلا نوع قابل شستشو و نرم و ضدحساسیت را به شما
پیشنهاد می‌کنند. تختخواب خود را با ملحفه‌های زیبایی بپوشانید که با بودجه شما سازگار باشد.

منبع: Guardian

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha