قائم مقام کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: درطول اجرایی شدن برنامه چهارم توسعه کشور، کمتر از شصت درصد از سهم سلامیت مردم عملیاتی شده است.

علی باغبانیان درگفتگو با خبرنگارسلامت نیوز افزود: اخیرا وزارت بهداشت با همکاری سازمان مدیریت برنامه ریزی درقالب کتابی، عملکرد ارگان های بهداشتی کشور را در اجرایی کردن سهم سلامتی مردم طی دو سال اول برنامه چهارم توسعه کشور ارزیابی کردند.
وی بیان داشت: دربرنامه چهارم توسعه کشور پیش بینی شده سهم سلامتی مردم باید در دوسال اول این برنامه تا چهل درصد محقق شود و این درصورتی که مسئولین تنها سی درصد از سهم سلامتی مردم را به اجرا گذاشته اند.
قائم مقام کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: درصورتی که طرح های سلامت کشور با همان سرعت و بودجه تخصیص یافته دوسال اول برنامه توسعه کشورادامه یافته باشد می توان در خوشبینانه ترین حالت به عملیاتی شدن تنها پنجاه تا پنجاه و پنج درصد از این طرح ها امیدوار بود.
وی اظهارداشت: درحالی که هفتاد تا هفتاد و پنج درصد از طرح های بهداشتی و درمانی تعریف شده برنامه چهارم توسعه کشور تا فرجه زمانی مشخص شده محقق شود، باید به رفع چالش های عمده حوزه سلامت کشور خوشبین بود.
باغبانیان تصریح کرد: دربرنامه سوم توسعه کشورتنها پنجاه درصد از برنامه های سلامتی تعریف شده محقق شد.
وی گفت: کمبود بودجه تخصیص یافته به وزارت بهداشت تنها علت ناموفقی این سازمان در اجرایی کردن کامل طرح های بهداشتی برنامه چهارم توسعه کشوراست .
باغبانیان ادامه داد: کل بودجه فصل بهداشت و درمان درسال هشتاد و سه، سه هزار و دویست میلیارد تومان است که درسال هشتادو شش با دو برابر شدن به هفت هزارمیلیارد تومان رسیده وامسال هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته که در سال آینده این رقم به ده هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha