رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد هدف از اجرای طرح تحول سلامت را رفع بیعدالتی‌ها خواند و اعلام کرد: طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری در جریان طرح تحول اجرایی خواهد شد.

سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد هدف از اجرای طرح تحول سلامت را رفع بیعدالتی‌ها خواند و اعلام کرد: طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری در جریان طرح تحول اجرایی خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر "محمدرضا میرجلیلی" در نشست با جمعی از پرستاران بیمارستانهای یزد که خواستار طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری بودند، ستون فقرات درمان را پرسنل بیمارستانها دانست و در ادامه به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و ضمن تشریح اهداف این طرح گفت: یکی از اهداف طرح، اضافه شدن سرانه روستایی و تقویت بیمه روستاییان بود.

وی با بیان این که مردم در تامین هزینههای درمان مشکل داشتند، هدف دیگر طرح را کاهش پرداختی از جیب مردم خواند و ادامه داد: در جریان اجرای این طرح، خوشبختانه دست واسطه ها در تامین لوازم پزشکی کوتاه شد و هتلینگ بیمارستانها بهبود یافت.

میرجلیلی تحقق یافتن زایمان طبیعی به صورت رایگان و کاهش سزارین را از اهداف دیگر طرح تحول سلامت ذکر کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: بی‌رحمانه تاختن به طرح تحول سلامت این است که همه اینها را نادیده بگیریم و بگوییم طرح تحول آمده تا همه پول را به جیب پزشک بریزد.

رییس دانشگاه سپس با اشاره به افرادی که منافع ناحق آنان در طرح به خطر افتاده و به مخالفت با اجرای طرح تحول برخاسته اند، گفت: افرادی زیاده خواه، خواستار تفرقه در بین کارکنان سلامت هستند.

وی هدف طرح تحول را رفع بی عدالتی ها خواند و گفت: جامعه پزشکی قشر زحمتکشی هستند، اگر بی عدالتی نیز احساس میشود نباید مشکلات را به گردن یک قشر خاص انداخت.

میرجلیلی در بخش دیگری از سخنانش در مورد عدم اجرای طرح تعرفهگذاری خدمات پرستاری با گذشت هفت سال از تصویب آن، اعلام کرد: طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری در طرح تحول حتما اجرایی خواهد شد و برنامه نرمافزاری آن نیز در دست تهیه است.

دکتر "علی دهقان" معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست بیان کرد: بحثهای کارشناسی زیادی در وزارتخانه بابت دریافتی کارکنان بوده است و چند بیمارستان در یزد، شیراز و خوزستان، پایلوت اجرای تعرفه گذاری  ولی اختلاف نظر این است که تعرفه گذاری خدمات پرستاری شعاری نباشد و در عمل در دریافتی پرستاران بهبود حاصل شود.

وی در مورد کمبود نیرو نیز گفت: تاکنون بخشی از آن تامین شده و بقیه هم به صورت هدفمند اصلاح خواهد شد.

دهقان در پایان با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح تحول سلامت، اظهار کرد: در کتاب تعرفه حداکثر افزایش تعرفه خدمت 3 برابر است و براساس برنامه ریزی های انجام شده، درآمد پزشکان به صورت پلکانی خواهد بود؛ یعنی با افزایش درآمد سهم پزشکان از تعرفه خدمت به صورت پلکانی کاهش مییابد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha