وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: برنامه تحول نظام سلامت با قوت تمام استمرار خواهد داشت و در عین حال برنامه های نظارتی بیشتری نیز برای اجرای مناسب این طرح اجرا می شود.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: برنامه تحول نظام سلامت با قوت تمام استمرار خواهد داشت و در عین حال برنامه های نظارتی بیشتری نیز برای اجرای مناسب این طرح اجرا می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم افتتاح ساختمان دانشکده پرستاری تربت جام با اشاره به اینکه تمامی مدیران، پزشکان و پرستاران در سطح کشور در تلاش هستند تا برنامه تحول نظام سلامت به نحو مطلوبی اجرا شود، خاطر نشان کرد: اجرای این برنامه و کاهش هزینه های درمان، رضایتمندی مردم کشور را دربر داشته است.

وی با بیان اینکه دولت به مشکلات مردم در بخش بهداشت و درمان توجه ویژه ای دارد به طوری که یکی از موضوعات اصلی جلسات هیات دولت ارتقاء حوزه بهداشت و درمان کشور است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت، پرداخت مردم به کمتر از ده درصد رسیده است.

وزیر بهداشت با اشاره به افزایش بیماریهای مزمن و غیر واگیر اظهار امیدواری کرد: اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت که به تازگی آغاز شده است بتواند در حوزه پیشگیری از بیماریها و ارتقاء سلامت مردم نیز موثر باشد.

هاشمی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی اظهار داشت: همواره ایران اسلامی با همت و تلاش، از تهدیدها، فرصت های کم نظیری را ایجاد کرده و اگر شعار نباشد می توان گفت این هم یک نوع نعمت و رحمت الهی است که نصیب کشور شده است تا بتوانیم وابستگی اقتصادی کشور به نفت را کاهش دهیم.

وی با اذعان بر اینکه مشکلات زیادی در حوزه های اشتغال، اقتصاد، بهداشت و درمان در کشور وجود دارد اظهار داشت: هیات دولت با همکاری و همدلی مردم می توانند بر این مشکلات فائق آیند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با ابراز خرسندی از افتتاح ساختمان دانشکده پرستاری تربت جام خاطر نشان کرد: راه اندازی این دانشکده می تواند گامی موثر در تربیت و آموزش نیروی بومی و تخصصی و ارتقاء خدمات به مردم منطقه باشد.

گفتنی است: با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ساختمان دانشکده پرستاری تربت جام در زمینی به مساحت 1100 متر مربع و با هزینه ای بیش از 800 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان در حال ساخت تربت جام

وزیر بهداشت از بیمارستان 67 تختخوابه طالقانی شهرستان تربت جام که در حال حاضر با پیشرفت 97 درصدی در حال اجراست بازدید و در جریان روند ساخت این طرح قرار گرفت.

بر اساس اعلام دکتر جعفری معاون درمان شبکه بهداشت و درمان تربت جام برای اتمام این طرح یک میلیارد تومان و برای تجهیز آن نیز پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار لازم این طرح در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.

اجرای این طرح گامی موثر در گسترش خدمات رسانی به ساکنان شهرستان تربت جام خواهد بود.

بازدید از بیمارستان سجادیه تربت جام

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین در ادامه سفر به تربت جام از بیمارستان سجادیه این شهرستان بازدید و در جریان روند ارائه خدمات به بیماران و مراجعین و همچنین اجرای برنامه تحول نظام سلامت قرار گرفت.

بیمارستان سجادیه تربت جام با 160 تخت فعال هم اکنون با 75 درصد تخت اشغال به بیماران و مراجعین خدمات ارائه می دهد.

دکتر جعفری معاون درمان شبکه بهداشت و درمان تربت جام در حاشیه بازدید وزیر بهداشت از این بیمارستان با اشاره به اینکه تمامی بسته های ابلاغی برنامه تحول نظام سلامت تا کنون در این شهرستان اجرایی شده است اظهار داشت: اجرای این برنامه موجب افزایش 10 درصدی اشغال تخت و همچنین کاهش شش درصدی میزان سزارین در بیمارستان سجادیه این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه از 57 متخصص در این شهرستان، 46 متخصص در این بیمارستان فعال هستند خاطر نشان کرد: این امر موحب افزایش سه برابری مراجعه به کلینیک های تخصصی این بیمارستان و همچنین افزایش رضایت مندی شهروندان شده است.

وی با اشاره به اینکه وجود یک بیمارستان فعال در این شهرستان پاسخگوی نیاز مراجعین نیست اظهار امیدواری کرد: با توجه به حضور متخصصین در این شهرستان، با افتتاح بیمارستان طالقانی شاهد گسترش خدمات و همچنین کاهش ازدحام در بیمارستان سجادیه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha