شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 131913

ریختن چند قطره آب لیمو در چشم آن هم به صورت مداوم شیوه غلط و غیرعلمی تعجبآوری است که بسیاری از جوانترها به کار میگیرند تا به زعم پدر بزرگها و مادر بزرگها در آینده از ابتلا به آب مروارید مصون بمانند.

سلامت نیوز:ریختن چند قطره آب لیمو در چشم آن هم به صورت مداوم شیوه غلط و غیرعلمی تعجبآوری است که بسیاری از جوانترها به کار میگیرند تا به زعم پدر بزرگها و مادر بزرگها در آینده از ابتلا به آب مروارید مصون بمانند.


به گزارش سلامت نیوز، دکتر نسیم کوهستانی متخصص چشم در روزنامه ایران نوشت: درست است که گوش سپردن به نصایح پدربزرگها و مادربزرگها به عنوان گنجینههای دیرینه لحظههای خوبی را در زندگی جوان ترها رقم میزند، اما واقعیت این است که نمیتوان در تمام ابعاد زندگی به این سخنان جامه عمل پوشاند و چشم بسته آنها را به کار گرفت.
همه توصیه ها و نکات درمانی ارائه شده از سوی قدیمی ترها قابل اجرا و درمانکننده نیست از این رو متخصصان چشم همواره توصیه میکنند در خصوص چشم، این عضو مهم و حساس بدن هر شیوهای که پیشنهاد داده میشود به کار گرفته نشود تا به این ترتیب عواقب نگرانکننده و گاهی جبرانناپذیر را برای خود رقم نزنند.


ریختن چند قطره آب لیمو در چشم آن هم به صورت مداوم شیوه غلط و غیرعلمی تعجبآوری است که بسیاری از جوانترها به کار میگیرند تا به زعم پدر بزرگها و مادر بزرگها در آینده از ابتلا به آب مروارید مصون بمانند در حالی که این اقدام نه تنها توجیه علمی ندارد، بلکه ممکن است باعث آلودگی و ایجاد آسیب در محیط چشم شود چرا کهP. H  آبلیمو با P. H اشک چشم همخوانی ندارد.

در همین خصوص، برای تهیه قطره های چشمی همواره سعی میشود، این قطرهها از لحاظ P. H با اشک چشم مشابه باشد تا باعث سوزش شدید چشم نشود در حالی که استفاده از آبلیمو باعث نوعی سوختگی شیمیایی خفیف و آسیب به اپیتلیوم قرنیه میشود. آب مروارید بیماری ژنتیکی و پروسه ای است که با افزایش سن پیشرفت میکند و با مسائلی چون سابقه وارد شدن ضربه به چشم، ابتلا به بیماری دیابت یا مصرف داروهای کورتونی پیشرفت سریع تری خواهد داشت به همین دلیل متخصصان چشم مصرف اسفناج و کلم بروکلی را که سرشار از آنتی اکسیدان است به عنوان مراقبت توصیه میکنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha