رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت های مراجع برای اجرای پروژه های بیمارستانی در قم قابل تقدیر است گفت: باید از آقایان مراجع به خاطر حمایت های بسیار برای اجرای این پروژه ها تشکر کنم.

سلامت نیوز: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت های مراجع برای اجرای پروژه های بیمارستانی در قم قابل تقدیر است گفت: باید از آقایان مراجع به خاطر حمایت های بسیار برای اجرای این پروژه ها تشکر کنم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌علی لاریجانی در حاشیه نشست مشترک با مجمع خیرین سلامت استان قم افزود: مراجع جلیل القدر در این حوزه پیشنهاداتی را برای تکمیل بیمارستان هایی در نقاط دیگر ارائه کردند که این موضوع نیز قابل تقدیر و تشکر است.

وی گفت: در اینجا من از آقای هاشمی وزیر بهداشت برای اینکه وقت گذاشته و برای نیازهای بهداشتی استان قم برنامه ریزی کرده اند تشکر می کنم، از طرفی دیگر امروز شاهد هستیم که افراد موثری به ویژه خیرین در حوزه ساخت پروژه های سلامت به ویژه بیمارستان ها همکاری می کنند.

وی در تشریح نشست مشترک با مجمع خیرین استان قم گفت: در این نشست ایده ها و پیشنهادات مختلفی مطرح شد تا در گام نخست بیمارستان های نیمه تمام در اولویت تکمیل قرار گیرد و انشاءالله در نشست های آینده راه های مناسب در این حوزه انتخاب می شود، از طرفی دیگر قطعا مجلس هم در این رابطه کمک هایی را خواهد کرد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای ساخت دهکده سلامت و بیمارستان 800 تختخوابی در قم تصریح کرد: خوشبختانه در نشست شب گذشته یک زمین مناسبی برای این پروژه در نظر گرفته شد و قرار است که وزارت بهداشت هم طرح مهندسی پروژه ها را تهیه کند، خوشبختانه این پروژه ها در آینده با کمک خیرین و دولت ساخته شده و مجلس هم در بودجه سال آینده اعتباری را در نظر می گیرد که این موضوع یک تحول بزرگ در حوزه سلامت استان قم را رقم می زند.

وی ادامه داد: در نشست‌های انجام شده بررسی پروژه های بیمارستانی دیگری هم در دستور کار بود در نهایت مقرر شد برای آنها هیأت امنایی در نظر گرفته شده تا این پروژه ها پیگیری شود.

لاریجانی با اشاره به برنامه ریزی ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تکمیل بیمارستان های نیمه تمام افزود: در نشست شب گذشته، هاشمی وزیر بهداشت اعلام کرد که اگر گام هایی برای اجرا و تکمیل پروژه های بیمارستانی در نظر گرفته شود بخشی از سود وام را دولت تقبل کند تا هزینه های مربوطه کاهش پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضمنا در اینجا باید از آقایان مراجع به خاطر حمایت های بسیار برای اجرای این پروژه ها تشکر کنم از طرفی دیگر مراجع جلیل القدر در این حوزه پیشنهاداتی را برای تکمیل بیمارستان هایی در نقاط دیگر ارائه کردند که این موضوع نیز قابل تقدیر و تشکر است.

لازم به ذکر است همچنین سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در پاسخ به سوالی درباره برنامه ریزی این وزارتخانه برای اجرای پروژه های حوزه سلامت گفت: در این نشست درباره بیمارستان های نیمه تمام قول دادیم که خیرین به هر میزانی که برای اخذ وام مشارکت کنند دولت 10 درصد از سود وام را تقبل کند که این پیشنهاد مورد رضایت و حمایت خیرین قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha