شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 131929

داستان‌های خطرناک زیادی از پله برقی و جراحت‌های ناشی از آن شنیده اید. هرچند حوادث دردناک و نادری در پله برقی‌ها اتفاق می‌افتد اما این بدان معنی نیست که آنها هیچ گونه خطر دیگری برای سلامتی ندارند.

سلامت نیوز: داستان‌های خطرناک زیادی از پله برقی و جراحت‌های ناشی از آن شنیده اید. هرچند حوادث دردناک و نادری در پله برقی‌ها اتفاق می‌افتد اما این بدان معنی نیست که آنها هیچ گونه خطر دیگری برای سلامتی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران،میکروب‌ها دوست دارند دور و بر اجسامی که توسط میلیون‌ها انگشت آلوده طی سال‌ها لمس شده‌اند، کمین کنند.

پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد، میله‌های پله برقی شامل انواع موادغذایی برای رشد پاتوژن ها(عامل تولید بیماری) هستند. در پوشش لاستیکی این میله‌ها از بقایای مواد غذایی گرفته تا خون، خلط، ادرار و مدفوع وجود دارد. این پوشش لاستیکی محل تجمع انواع پاتوژن‌های نفرت انگیز مانند E. COLI است که باعث مشکلات تنفسی می‌شود. به همین خاطر توصیه می‌شود هنگام بالا رفتن از پله برقی هرگز دست‌ها را روی پوشش پلاستیکی نرده‌ها قرار ندهید. البته وجود عوامل بیماری‌زا بویژه در امکانات عمومی ایستگاه‌های زیر زمینی قطار به اینجا ختم نمی‌شود.

ظروف نگهداری صابون مایع در توالت‌های عمومی منبع دیگر آلودگی هستند. نتایج پژوهش‌های دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد، ظروف نگهداری صابون مایع دستشویی‌های عمومی با انواع باکتری‌های زنده آلوده هستند. همه این نوع پاتوژن‌ها وارد بدن شده و باعث عفونت‌های مجاری ادراری و بیماری باکتریمی در نوزادان می‌شود. به همین خاطر توصیه می‌شود پس از هر بار استفاده از صابون‌های مایع در اماکن عمومی دست‌ها را با آب داغ و صابون در خانه شست‌و‌شو دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha