موسسه خیریه زنجیره امید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات بهداشتی و درمانی تهران و چندین ارگان دیگر طرح ویزیت رایگان کودکان را در ۲۸ خانه سلامت شهر تهران به اجرا در آورد.

سلامت نیوز: موسسه خیریه زنجیره امید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات بهداشتی و درمانی تهران و چندین ارگان دیگر طرح ویزیت رایگان کودکان را در ۲۸ خانه سلامت شهر تهران به اجرا در آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، موسسه خیریه زنجیره امید در طول روزهای ۲۶ و ۲۷ آذر ۱۳۹۳ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی تهران، بیمارستان مرکز طبی کودکان، اداره کل سلامت شهرداری تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه و سازمان رفاه‌، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، طرح ویزیت رایگان کودکان را در ۲۸ خانه سلامت شهر تهران به اجرا در آورد.

در این طرح بیش از ۱۲۰۰ کودک شهروند تهران توسط پزشکان متخصص و جراح قلب معاینه شدند.

هدف از برگزاری این طرح آشنایی بیشتر خانواده‌ها و شهروندان با اهمیت بیماری‌های قلبی در کودکان و غربالگری اولیه در شهر تهران بود.

موسسه خیریه زنجیره امید که در طول ۷ سال گذشته خدمات درمانی را در سه رشته تخصصی قلبی، ترمیمی و ارتوپدی در اختیار کودکان نیازمند زیر ۱۸ سال در سراسر ایران قرار می‌دهد، با توجه به اهداف اجتماعی و همچنین بر اساس اهداف پروژه «کاهش مرگ و میر کودکان و نوزادان مبتلا به بیماری‌های سرشتی قلبی» اقدام به برگزاری این طرح کرد که در قالب هفته سلامت قلب کودکان برگزار شد.

همچنین با همکاری شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در طول این دو روز از هفته سلامت قلب کودکان در ده ایستگاه پر تردد جنوب شهر تهران، داوطلبان موسسه خیریه زنجیره امید به صورت چهره به چهره به راهنمایی و ارجاع کودکان به خانه‌های سلامت مشغول بودند.

به گفته پزشکان حاضر در طرح در هر خانه سلامت و سرای محله تعدادی از کودکان مراجعه کننده که دچار یا مشکوک به بیماری‌های خفیف یا شدید قلبی بودند شناسایی و جهت آغاز فرآیند تشخیص یا درمان به موسسه خیریه زنجیره امید معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha