معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: درحال حاضر بیش از سه میلیون خودرو و دو میلیون موتورسیکلت در شهر تهران تردد می کنند که این میزان وسیله نقلیه ، باتوجه به وسعت پایتخت خیلی زیاد است و تهران گنجایش آن را ندارد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر حسن اصیلیان در نشست کمیته امور هوای تهران در اداره محیط زیست تهران، گفت: تعداد افرادی که در ایران، خودرو دارند نسبت به جمعیت کشور اندک است اما براساس نرم جهانی، عادت ایرانیان برای استفاده از خودروی شخصی قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست.
وی توضیح داد:‌ایرانیان برای کوچکترین کار، خودرو به خیابان می آورند که حاصل آن منتظر ماندن طولانی در ترافیک و راه بندان های شدید است.
اصیلیان با بیان اینکه 90درصد خودروهای پایتخت، تک سرنشین است،‌افزود: برای اینکه مردم از خودروی شخصی استفاده نکنند و تعداد خودروهای تک سرنشین کم شود چه کرده ایم آیا برای این افراد وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس آماده کرده ایم.
وی از اعضای کمیته هوای تهران خواست برای این موضوعات راه حل مناسبی پیداکنند تا وضعیت هوای تهران بهبود یابد.
دکتر محمد باقر صدوق مدیرکل اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در این نشست گفت:متاسفانه هنوز آلودگی هوای تهران دغدغه مسئولان کشور نشده زیرا هوای آلوده یک دفعه باعث مرگ کسی نمی شود.
وی همچنین در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی ایرنا از تشکیل کارگروه توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت در کشور خبر داد و گفت: دراین کارگروه 10نفر از مسئولان ذبربط ازجمله علی سعیدلو معاون اجرایی رییس جمهور، امیر منصور برقعی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و علی کردان وزیر کشور عضویت دارند.
صدوق افزود: وزیران صنایع و معادن، راه و ترابری، نفت و فاطمه واعظ جوادی معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز ازدیگر اعضای این کارگروه هستند.
وی تصریح کرد: تصمیماتی که توسط نمایندگان یادشده در امور اجرایی اتخاذ می شود درحکم تصمیمات رییس جمهور و هیئت وزیران بوده و لازم الاجرا است.
صدوق همچنین با اشاره به وضعیت هوای شهر تهران گفت:براساس بررسی های صورت گرفته در مهرماه جاری وجود ذرات معلق در هوای پایتخت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است که این امر به عدم بارش نزولات آسمانی و افزایش ساخت و ساز برمی گردد.
وی افزود:مشکل ازن در مهرماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده که این موضوع بخاطر تابش بیشتر نورخورشید بوده است.
صدوق در عین حال از بهبود آلاینده منواکسید کربن در مدت یاد شده نسبت به سال گذشته در وضعیت هوای پایتخت خبرداد.
در این نشست اعضای کمیته به ارایه گزارش در خصوص عملکرد شهرداری درزمینه حذف سفرهای غیرضروری درون شهری پرداختند.
بررسی اقدامات ستاد معاینه فنی در خصوص معاینه فنی خودروهای دولتی، نظامی و انتظامی از دیگر موضوعات دستورکار این جلسه بود که اعضای ذیربط در باره آن به ارایه گزارش و سپس بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha