یك پژوهش كانادایی نشان داد: خودكشی با بروز تغییرات در مغز در ارتباط است.

به گزارش سلامت نیوز،‌ مطالعه روی بافت مغز نشان داده است؛ ‌مغز اشخاصی كه اقدام به خودكشی می‌كنند درمقایسه با افرادی كه به دلایل دیگر می‌میرند دچار تفاوتهای شیمیایی می‌شود.

محققان در این تحقیق بافت مغزی 20 نفر را كه خودكشی كرده بودند مورد تجزیه وتحلیل قرار دادند و دریافتند؛ نوع پردازش در مغز این افراد متفاوت است به گونه‌ای كه روی رفتارهای آنها تاثیر می‌گذارد.

این پژوهش كه در مجله «روانشناسی بیولوژیك» منتشر شده حاكیست؛ به نظر می‌رسد فاكتورهای محیط زیستی تا حدی در این تغییرات نقش دارند.

محققان می‌گویند؛ این كشف مسیر جدیدی را در تحقیقات دانشمندان باز خواهد كرد.

به گفته دانشمندان، شواهد علمی جدید نشان می دهد كه فاكتورهای ژنتیكی و محیطی ممكن است با همدیگر تعامل كرده و منجر به بروز تغییرات خاص و طولانی مدت در مدارهای مغزی شوند.

این تحقیق از سوی پژوهشگران دانشگاه وسترن اونتاریو، دانشگاه كارلتون و دانشگاه اوتاوا صورت گرفته است.

محققان در بررسی‌های خود متوجه بروز تغییرات شیمیایی در DNA اشخاصی شدند كه خودكشی كرده بودند، این تغییرات باعث غیرفعال شدن ناخواسته برخی از ژنها در سلول می‌شوند. به این ترتیب دستورات ژنها دچار اختلال می‌شود برای مثال به جای دستور تشكیل سلول قلب دستور تشكیل یك سلول پوستی صادر می‌شود. این تغییرات روی رفتارهای فرد تاثیر می‌گذارد و در نتیجه عواقب ناگواری در پی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha