چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 13205

پژوهشگران به دنبال ساخت یک قلب مصنوعی پیوندی هستند که به گفته سازندگان آن می تواند به صدها هزار بیمار کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، این دستگاه عملکردی شبیه قلب انسان دارد و آهنگ ضربان قلب و جریان خون را بر حسب نیاز بیمار بطور خودکار تنظیم می کند.
شرکت فرانسوی"کارما اس.ای" با حمایت غول هوافضای اروپا "EADS" و یکی از جراحان برجسته قلب و عروق فرانسه قصد دارد تولید این قلب مصنوعی را انجام دهند.
آزمایش های اولیه این دستگاه بر روی حیوانات و در محیط آزمایشگاه نتایج نوید بخشی داشته است.
این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: در حال حاضر نمونه اولیه قلب مصنوعی را به ثبت رسانده است و درحال حاضر تحت آزمایش های پیش بالینی قرار دارد.
این وسیله پس از انجام تحولات و اصلاحات بیشتر ابتدا بر روی بیمارانی که جانشان در معرض خطر است و بیمارانی که گزینه درمانی دیگری ندارد آزمایش خواهد شد و سپس این آزمایشها بر روی سایر بیمارانی که وضع وخیمی ندارند انجام خواهد شد.
"آلن کارپنتیه" متخصص قلب و عروق که این قلب مصنوعی را ساخته است، یکی از متخصصان برجسته ترمیم دریچه قلب جهان است و پیش از این یک مجموعه دریچه های مصنوعی قلب ساخته است که بطور گسترده ای در عمل های جراحی مورد استفاده قرار می گیرند.
کارپنتیه گفت: نمونه اولیه قلب مصنوعی جدید که شبیه قلب انسان است و خون را به همان آهنگ ضربان قلب تلمبه می کند تا سال 2011 برای انجام آزمایش های بالینی و تولید تجاری آماده خواهد شد.
این دستگاه که از حسگرهای الکترونیکی برای کنترل سرعت ضربان قلب و جریان خون در آن استفاده شده، با کمک کارشناسان مهندسی از گروه هوافضای اروپا به نام "EADS" ساخته شده است.
در این دستگاه به منظور کاهش خطر پس زده شدن دستگاه توسط سیستم ایمنی بیمار، از بافت حیوانی که بطور شیمیایی بهبود یافته، استفاده شده است.
عمل پس زده شدن توسط سیستم ایمنی بدن بیمار یک مانع اصلی در پیوند قلب های مصنوعی محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha