دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۳
کد خبر: 132052

تحقیقات اخیر در دانشگاه کالیفرنیا نشان میدهد مصرف روزانه 75 گرم گردو، بقا، حرکت و ویژگیهای ظاهری اسپرم را در مردان 21 تا 35 ساله بهبود میبخشد.

تأثیر مصرف گردو بر اسپرم

سلامت نیوز: تحقیقات اخیر در دانشگاه کالیفرنیا نشان میدهد مصرف روزانه 75 گرم گردو، بقا، حرکت و ویژگیهای ظاهری اسپرم را در مردان 21 تا 35 ساله بهبود میبخشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تقریبا 70 میلیون زوج در سراسر دنیا با مشکل ناباروری مواجه هستند.

حدود 30 تا 50 درصد این موارد به دلیل اختلالاتی است که به مرد مربوط میشود، در برخی مطالعات مشخص شده است که کیفیت اسپرم مردان به دلیل آلودگی، شیوه زندگی نامناسب و رژیمهای غذایی ناسالم کاهش یافته است.

تاثیر افزایش اسیدهای چرب غیر اشباع که برای بلوغ اسپرم و عملکرد غشای آن ضروری هستند، بر روی کیفیت اسپرم مردان جوان مورد مطالعه قرار گرفت.

بهترین منابع اسیدهای چرب غیر اشباع روغن ماهی و یا مکملهای آن، دانه کتان و گردو هستند، گردو سرشار از آلفالینولنیک اسید (ALA) بوده و یکی از بهترین منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا- 3 به شمار میرود.

در مطالهای که اخیرا انجام شده است، 117 مرد سالم 21 تا 35 ساله شرکت کردند، این افراد به دو گروه تقسیم شدند.

58 نفر از مغزهای گیاهی بهویژه گردو استفاده نکردند و به 59 نفر دیگر روزانه 75 گرم گردو داده شد. تحقیقات قبلی نشان داده بود که 75 گرم گردو، مقداری است که موجب تغییر در سطح چربیهای خون میشود اما معمولا تغییری در وزن افراد سالم ایجاد نمیکند.

نتایج نشان داد در گروهی که گردو مصرف کرده بودند، سطح اسیدهای چرب امگا- 3 افزایش قابل توجهی داشت و بقای اسپرم، حرکت و خصوصیات ظاهری آن بهبود یافت و در گروهی که گردو مصرف نکرده بودند، هیچ تغییری ایجاد نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha