وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون 17 بیمارستان در سطح کشور به خاطر نبود نیرو، تجهیزات و ردیف اعتباری تعطیل و بدون استفاده مانده است.

وزیربهداشت: ۱۷ بیمارستان کشور بلااستفاده اند

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون 17 بیمارستان در سطح کشور به خاطر نبود نیرو، تجهیزات و ردیف اعتباری تعطیل و بدون اتفاده مانده است.

گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی شامگاه شنبه در بازدید از تنها بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان رشتخوار، با بیان اینکه بیمارستان رشتخوار نیز متاسفانه پس از سه روز افتتاح بلااستفاده مانده، افزود: هر چند احداث بیمارستان‌های زیر 50 تخت در هیچ جای کشور به صلاح نیست، ولی تلاش می شود با کمک مجلس شورای اسلامی و دولت برای تجهیز، تامین نیرو و ردیف اعتباری این بیمارستانها اقداماتی انجام گیرد.

وزیربهداشت و درمان و آموزش پزشکی به سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: متاسفانه درب سه بیمارستان خراسان جنوبی که بیش از دوسال از افتتاح آنها می گذرد پس از سه روز زنجیر شده است.

به گفته وی هم اکنون در سراسر کشور 35 بیمارستان نیمه تمام وجود دارد که باید با کمک دولت و بخش خصوصی همه این پروژه ها که بدون پشتوانه احداث شده اند تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرند.

قاضی زاده هاشمی با انتقاد از چشم و هم چشمی برخی مسوولان برای احداث این پروژه ها در سطح کشور گفت: کشور دارای امکانات محدودی است و متاسفانه بدون برنامه ریزی این منابع به هدر می روند.

وی به رفع مشکلات بیمارستان رشتخوار در تامین نیرو، تجهیز و گرفتن مجوز فعالیت تاکید کرد و برای تجهیز بخش زایمان و درمانگاه شهر جنگل بویژه تامین آمبولانس قول مساعد داد.

قاضی زاده هاشمی به اجرای طرح تحول سلامت در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: این طرح در سراسر کشور اجرایی شده و در خراسان رضوی حدود 40 پزشک کم داریم که بزودی این کمبود برطرف خواهد شد.

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به خراسان رضوی از مراکز بهداشتی درمانی شهرستانهای رشتخوار، خواف، تایباد و با خرز بازدید و برای رفع مشکلات موجود در این مراکز تصمیماتی اتخاذ کرد.

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در سفر به استان خراسان رضوی از مرکز بهداشتی درمانی روستای کاریزنو تربت جام و بیمارستان طالقانی درحال ساخت این شهرستان که از پیشرفت 97درصدی برخوردار است، بازدید کرد.

قاضی زاده هاشمی برای شرکت در «همایش سراسری دفاتر هم اندیشی استادان دانشگاههای کشور» با حضور 300 نفر از دبیران این دفاتر که طی روزهای 27 و 28 آذرماه به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در مشهد برگزار شد، به خراسان رضوی سفر کرده است.

شهرستان 70 هزار نفری رشتخوار ، فاقد بیمارستان و اورژانس جاده ای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • araz ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    سلام صبح همگی بخیر امروز صبح بیماری بستری کردیم که توی آتشنشانی کار میکنه . احوالپرسی کردم .ورفتیم توبحثهای صنفی گفتم مارو با شما مقایسه کردن !!!!! گفت قابل قیاس نیست .ما والیبالیست هستیم .ما پینگ پنگمون حرف اولو میزنه .استاد جک و خنده ایم .شب و روز درحال مطالعه .نیرو و تجهیزات کامل .دوره 6ماه رفتیم با مدرک پنجم ابتدایی و حتی لیسانس. کارمون استرس داره و خطر توی اون زیاده ولی گذری و با اتفای حریق تموم میشه .حادثه شاید روزی یک بار یا هفته ایی یا ماهی یا سالی اتفاق بیفته .حتی اگه استرسی هست کوتاه مدت .ما خیالمون راحته که هرکسی مسول اعمالشه و کسی خطاهای دیگرانو پوشش نمیده .شیفتهای شب خواب کامل و با بهترین امکانات .گفتم مارو باشما مقایسه کردن .حالا من بگم ؟؟؟!!! گفت نگو چون لمس کردم یه شفت شب شما استرس و خستگی یک ماه منه.!!!!!!! پس جناب دکتر خودبین برچه اساسی منو مقایسه کردی ؟؟؟؟!!!!!! معیارتها چه بودن ؟؟؟!!!!!! تحقیر ؟؟؟!!!!!! سکوت ؟؟؟!!!! تهدید ؟؟؟!!!!! یا غروز وتکبر جنابعالی؟ ؟؟!!! امام علی میفرمایند خودبینی افت دین وایمان است ...... منتظر مقایسه بعدی شما هستیم