یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با افزایش کارانه زیرمیزی کاهش مییابد.

سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با افزایش کارانه زیرمیزی کاهش مییابد.

علی کائیدی در گفتوگو با ایسنا، افزود: بحث زیرمیزی زمانی به وجود آمد که پزشکان در بیمارستانهای دولتی کار میکردند و پول تعرفهها پرداخت نمیشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت کارانه و دستمزد پزشکان افزایش یافته و زیرمیزی نیز کاهش یافته است اما برخی افراد هستند که از نظر پزشکی دارای برند هستند و بیشتر از حد معمول هزینه دریافت میکنند البته مریض با رضایت خود این هزینه را پرداخت میکند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس اضافه کرد: در بحث زیرمیزی باید وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی اهتمام ویژهای داشته و با متخلفین برخورد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    1 1
    خیلی خوبه جناب وزیر علاوه بر کارانه های نجومی که سرازیر جیب متخصصان خود کردید نه تنها این پول اضافه ای که میگرفتن هنوز هم میگیرند منتهی اون زمان میگفتند معامله بین پزشک و بیمار , شما هم که پول نخبه بودنشان را دادید مثل اینکه تمامی ندارد عده ای هم باید پول برند بودنشان را بگیرند , این جماعت سیری نا پذیر تا کجا قرار است پیش بروند جناب وزیر مشخص نیست؟؟؟؟؟
  • کارشناس اقتصاد سلامت ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 1
    جناب آقای کائیدی! شما که الفبای اقتصاد سلامت رو بلد نیستید چرا اظهار نظر میکنید؟ البته از آنجایی که خود شما ذی نفع هستی خیلی هم این اظهارات بعید نیست. زیر میزی پزشکان هیچ ربطی به تعرفه نداره. زیرمیزی موقعی شکل میگیره که برای یک پزشک خاص به دلیل شهرتش صف بیمار شکل بگیره. حا شما تعرفه رو 10 برابر هم بکنی این صف تغییری میکنه؟ چه دلیلی داره که پزشک زیر میزی نگیره؟ در ضمن زیر میزی سالیانه 7 تا 10 هزار میلیارد تومتنی (طبق گفته خود وزیر بهداشت) عمدتا در بخص خصوصی گرفته میشه که تعرفه هاش رسما 10 تا 15 برابر تعرفه های دولتیه!