به تازگی مشخص شده است که خلبانان و مهمانداران با خطر سرطان کشنده پوست مواجهند، زیرا در معرض اشعه خورشید قرار می گیرند که به میزان اشعه دستگاه برنزه کردن پوست است.

سلامت نیوز: به تازگی مشخص شده است که خلبانان و مهمانداران با خطر سرطان کشنده پوست مواجهند، زیرا در معرض اشعه خورشید قرار می  گیرند که به میزان اشعه دستگاه برنزه کردن پوست است.

خلبان هایی که در ارتفاع ۳۰هزار فوت پرواز می کنند به اندازه ۲۰دقیقه در معرض اشعه‌ای همانند برنزه کردن پوست قرار می گیرند. این میزان در صورت پرواز کردن در ارتفاع بیشتر از ابر و هنگام بارش برف می تواند اشعه ماورای بنفش را انعکاس دهد.

به گزارش روزنامه خراسان به نقل از سایت «هلث نیوز»، علت این خطر نداشتن محافظ کامل شیشه هواپیما در مقابل اشعه خورشید است. اشعه uv-A می تواند به سلول های دی ان ای آسیب برساند و ملانوما (نوعی سرطان کشنده پوست) ایجاد کند. علاوه بر آن خلبان ها در معرض خطر بالای تابش اشعه کیهانی، تابش گاما و ذرات ریز اتمی قرار می گیرند.

محققان طی تحقیقی، میزان اشعه uv در هنگام پرواز را اندازه گیری و با میزان اشعه دستگاه برنزه کننده مقایسه کردند. موج کوتاه اشعه ماورای بنفش uv-B نمی تواند به راحتی از شیشه پنجره ها عبور کند، اما هر دوی این اشعه ها می تواند باعث پیری پوست و سرطان پوست شود. تحقیقات نشان می دهد، در مقایسه با جمعیت به طور کلی، خلبانان و کادر پرواز، ۲برابر بیشتر در معرض خطر ملانوما قرار دارند. بنابراین به افراد شاغل در این حرفه ها توصیه می شود به طور منظم از کرم ضدآفتاب استفاده و هر چند بار یک مرتبه برای معاینه پوست به متخصص مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha