بیمه های بازرگانی به دنبال امضای تفاهمنامه ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حمایت خود را از طرح بیمه های سلامت اعلام کردند.

سلامت نیوز: بیمه های بازرگانی به دنبال امضای تفاهمنامه ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حمایت خود را از طرح بیمه های سلامت اعلام کردند.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، در جلسه مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تعدادی از نمایندگان بیمه های بازرگانی بر نقش مهم این بیمه ها به عنوان یکی از منابع اصلی تامین مالی در هزینه های سلامت به همراه دیگر بیمه گران پایه تاکید شد.
    در همین راستا، بیمه های بازرگانی حمایت خود را از طرح تحول نظام سلامت که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرایی شده است اعلام کردند و خواستار توسعه آن شدند.
    در ادامه و براساس پیشنهاد مطروحه در این جلسه مقرر شد سندیکای بیمه گران در بخش خدمات الکترونیک و ارتقای کیفیت خدمات درمانی در بخش دولتی با وزارت بهداشت تعامل مناسب داشته باشد و این وزارتخانه را یاری کند.
    افزون بر این، مسوولان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با اشاره به افزایش سطح کیفیت درمانی بیمارستان های دولتی، از سندیکای بیمه گران درخواست کردند بیمه گذاران بیمه های تکمیلی را به استفاده از خدمات این بیمارستان ها تشویق کنند که مورد استقبال مسوولان سندیکا و بیمه گران پایه قرارگرفت.
    در مقابل مسوولان وزارت بهداشت نیز متعهد شدند مشکلات بیمه های بازرگانی در عقد قرارداد با بیمارستان های خصوصی را در راستای کاهش هزینه از جیب مردم رفع کنند تا مردم هزینه کمتری در بخش درمان پرداخت کنند.
    علاوه بر این، کارشناسان دراین نشست بر متعادل کردن حق بیمه های دریافتی که توسط مردم تامین می شود تاکید و خواستار ارائه راهکار به منظور عادلانه شدن نرخ حق بیمه ها شدند.
    همچنین در این نشست کارشناسان ابراز امیدواری کردند تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه حذف مالیات برارزش افزوده از حق بیمه بیمه های بازرگانی که توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه شده است موافقت کنند تا ضمن کاهش هزینه های بیمه های بازرگانی و پایه درطرح تحول نظام سلامت، خدمات درمانی نیز با کمترین هزینه در اختیار مردم قرار گیرد.
    در این نشست کارشناسان و مسوولان بیمه های ایران، سینا، سرمد، پاسارگاد ومدیرکل دفتر فنی بیمه مرکزی شرکت داشتند و مسائل مختلف در این ارتباط را با دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیر ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت در میان گذاشتند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha