دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 132098

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد تمام مادران به دلیل شرایط روحی خاصی که در دوران بارداری و پس از آن دارند باید تحت آموزش‌های مرتبط با پیامدهای این دوران بر سلامت روان باشند.

سلامت نیوز: تحقیقات اخیر نشان می‌دهد تمام مادران به دلیل شرایط روحی خاصی که در دوران بارداری و پس از آن دارند باید تحت آموزش‌های مرتبط با پیامدهای این دوران بر سلامت روان باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس دستورالعمل‌های جدید انستیتو ملی سلامت و مراقبت‌های برتر انگلیس (نایس) زنانی که در دوران بارداری خود و پس از زایمان دچار اختلالات روانی می‌شوند و یا در معرض آن هستند باید تحت حمایت‌های بیشتری در این دوران قرار بگیرند. در این دستورالعمل‌ها باید به پزشکان، پرستاران، ملاقات کنندگان و ماماها آموزش داده شود که چگونه می‌توانند به زنان باردار‌، مادران جوان و مادرانی که کودک خود را از دست داده‌اند کمک کنند.

به گزارش گاردین، بر اساس این طرح زنان باردار باید در خصوص تاثیر بارداری بر سلامت روانشان اطلاعاتی را به دست آورند. متخصصان حرفه‌ای در زمینه سلامت روان نیز باید در خصوص تاثیر مصرف داروها برای درمان اختلالات روانی بر مادر و جنین به آنها اطلاعات لازم را بدهند.

«مارک بیکر» از اعضای انستیتو نایس معتقد است مشکلات سلامت روان در طول بارداری و پس از آن یک مسئله شایع است به طوری که بیش از یک مورد در هر 10 زن باردار در طول دوران بارداری خود افسردگی را تجربه می‌کند و این آمار در نخستین سال پس از زایمان به یک مورد در هر پنج زن افزایش می‌یابد.

وی اضافه می‌کند: در طول دوران بارداری و پس از زایمان مشکلات روانی مختلفی زنان را تهدید می‌کند که انجام اقدامات به موقع تاثیرات مثبتی بر مادر و خانواده او دارد و این تاثیرات مثبت در طولانی مدت آشکار خواهد شد و نه تنها برای زنان باردار بلکه برای زنانی که می‌خواهند اقدام به فرزندآوری کنند مفید است و نیازهای روانی آنها را به موقع تشخیص می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha