گروهی از دانشمندان آمریکایی در تلاش هستند تا با ساخت نسل جدیدی از داروهای پروتئینی انقلابی جدید در عرصه تحقیقات پزشکی ایجاد کنند.

تولید نسل جدیدی از داروهای پروتئینی با طول عمر بیشتر

به گزارش سلامت نیوز،دانشمندان دانشگاه یل در آمریکا اعلام کردند، این کلاس جدید از داروهای پروتیئنی در مقایسه با داروهای فعلی از مزیتی همچون طول عمر بیشتر در بدن بیمار برخوردار هستند.

به گفته آنها این دستاورد جدید گامی بلند به سوی کنترل ساختار نوعی کلاس غیر معلوم از پروتیئن ها موسوم به بتا - پپتاید است.

اکنون دانشمندان امیدوار هستند که این پروتئین های جدید به اساس ساخت نسل جدیدی از داروها تبدیل شوند که از مزایایی همچون ارزان تر بودن برای استفاده در مصارف گسترده تجاری منجر شود.

در حال حاضر داروهای تولید شده بر اساس پروتئین ها، ضمن آنکه از هزینه بالایی برخوردار هستند طول عمر چندانی نیز در بدن بیمار ندارند.

بر اساس گزارش تکنولوژی ریویو، آناشپارتز از اساتید برجسته شیمی در دانشگاه یل گفت : داروهای پروتئینی معمولا گران هستند و به دلیل طول عمر کم در بدن بیمار و نگهداری در انبارهای پزشکی استفاده از آنها مقرون به صرفه نیست.

با این حال دانشمندان این دانشگاه اکنون به فرآیند جدیدی دست یافتند که می توان با استفاده از این کلاس جدید از پروتئین ها داروهایی ارزانتر و با طول عمر بیشتر تولید کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha