وزیر نیرو در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که آب شرب شهر تهران آلودگی ندارد و جای نگرانی برای شهروندان تهرانی نیست.

به گزارش سلامت نیوز پرویز فتاح که به منظور امضای تفاهم نامه مشترک با شهرداری به صحن علنی شورای شهر تهران آمده بود به انتشار برخی اخبار در مورد آلودگی آب شهر تهران اشاره کرد واظهارداشت: 30 درصد آب تهران از چاه و 70 درصد آن از سدهای اطراف شهر تامین می‌شود و در مورد آب شرب هیچگونه آلودگی وجود ندارد.
وی به برنامه انتقال بخشی از آب سد طالقان به تهران اشاره و خاطرنشان کرد: این آب اکنون از طریق کانال های روباز به تصفیه‌خانه‌های شهر تهران منتقل می‌شود که قرار است از این پس از طریق تونل وارد تصفیه‌خانه‌های تهران شود.
وزیر نیرو در ادامه با اشاره به تعامل مثبت وزارت نیرو و شهرداری تهران در مورد پروژه‌های مشترک شهری اظهارداشت: تابستان امسال وضعیت خاصی بر کشور حاکم بود و خوشبختانه شهرداری تهران نیز همراهی برای صرفه‌جویی در سطح شهر تهران داشت که در سایه این همکاری، میزان مشکلات در شهرکاهش یافت و توفیقات بزرگی حاصل شد.
وی با اشاره به رکورد قابل توجه در مصرف آب طی سال های گذشته گفت: مصرف آب تهران هر سال نسبت به زمان مشابه قبلی رکوردی جهشی داشته، در حالی که طی هفت ماهه گذشته انشعابات زیادی به شهر تهران اضافه شد و درعین حال هیچ جیره‌بندی و قطعی آب نیز نداشته‌ایم.
وزیر نیرو تاکید کرد: از نظر مصرف انرژی شهر تهران طی هفت ماه گذشته با خوزستان برابر شده و این نشان می‌دهد که اقدامات صرفه‌جویی در تهران کاملا موثر بوده است.
فتاح با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد فاضلاب شهر تهران تصریح کرد: با تلاش بسیار برای سال جاری 30 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه اختصاص یافت و این در حالی است که این رقم در سال گذشته یک میلیارد تومان بود.
وی با بیان اینکه دولت قبل، چنین اعتباری را برای فاضلاب شهر تهران اختصاص نداده بود گفت: تصور ما بر این بود که وام بانک جهانی که چند سال پیش برای فاضلاب شهر تهران در نظر گرفته شده بود، کفاف این پروژه را می‌دهد، اما متاسفانه درآمد شرکت آب و فاضلاب شهر تهران کاهش پیدا کرد و این پروژه دچار کندی قابل توجهی شد.
وی با بیان اینکه تلاش می کنیم که 30 میلیارد تومان اعتبار این پروژه به صورت 100 درصد اختصاص یابد گفت :اما باید توجه داشت که پروژه فاضلاب در شهر تهران بسیار عقب افتاده درحالیکه تهران باید بسیار جلوتر از شهرهای دیگر پروژه فاضلاب خود را آغاز و به اتمام می‌رساند.
وزیر نیرو خطاب به اعضای شورای شهرو شهردار تهران، گفت: باید تلاش کنیم تا از سال آینده برای فاضلاب تهران از بودجه ملی اعتباراتی اختصاص یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha