سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 132164

در نظرسنجی که قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت از جامعه پرستاری انجام شد، بیش از 98 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی(بالغ بر 3800 پرستار) از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاری ناراضی بودند و بنده در دیداری که اعضای شورای عالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت داشتند، به صراحت این موضوع را گفتم.اگر حرف ما را باور ندارند، خودشان نظرسنجی بگذارند تا میزان رضایت پرستاران از عملکرد وزارت بهداشت را متوجه شوند.

پیشنهاد شریفی مقدم به وزارت بهداشت

سلامت نیوز: سخنگوی کمیته پیگیری مطالبات پرستاری به صحبت های وزیر بهداشت مبنی بر اینکه درآمد پزشکان و پرستاران نباید با هم مقایسه شود، پاسخ داد.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر، به اظهارات اخیر وزیر بهداشت اشاره و توضیحاتی در این رابطه ارائه کرد.

وی با اشاره به نقل قول وزیر مبنی بر اینکه تجمع عده ای پرستار نمی تواند به مثابه اعتراض و مخالفت جامعه پرستاری باشد، گفت: در نظرسنجی که قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت از جامعه پرستاری انجام شد، بیش از 98 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی(بالغ بر 3800 پرستار) از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاری ناراضی بودند و بنده در دیداری که اعضای شورای عالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت داشتند، به صراحت این موضوع را گفتم.

شریفی مقدم ادامه داد: الان هم که طرح تحول نظام سلامت در حال اجراست، معتقدم به جز تعداد معدودی از مدیران پرستاری، اکثریت جامعه پرستاری از وضعیت خودشان ناراضی هستند. 

عضو شورای عالی نظام پرستاری تاکید کرد: اگر حرف ما را باور ندارند، خودشان نظرسنجی بگذارند تا میزان رضایت پرستاران از عملکرد وزارت بهداشت را متوجه شوند.

وی با اشاره به تجمع اخیر جمعی از پرستاران در مقابل نهاد ریاست جمهوری، افزود: وزیر بهداشت در حالی گفته اند که تجمع اندکی نمی تواند به مثابه اعتراض همه جامعه پرستاری باشد که بیش از 1000 نفر آن روز حضور داشتند. ضمن اینکه در مراکز بزرگ کشور مثل شیراز، مشهد، یزد، اصفهان، تبریز و... نیز تجمعات مشابه داشتیم. البته این را بگویم که 40 درصد پرستاران کشور در نوبت صبح، 20 درصد نوبت عصر و 40 درصد نوبت شب کار می کنند و نمی بایست انتظار داشت که پرستاران، دست از خدمت کشیده و تجمع کنند.

شریفی مقدم با عنوان این مطلب که واکنش های وزیر بهداشت به گلایه ها و اعتراض های پرستاری از دو حال خارج نیست، گفت: اولین حالتی که می شود متصور بود، این است که وزیر هنوز گستردگی اعتراضات پرستاری را باور نکرده اند و یا اینکه ایشان مبنای اعتراضات را قبول ندارند.

سخنگوی کمیته پیگیری مطالبات پرستاری با اشاره به صحبت وزیر بهداشت مبنی بر اینکه درآمد پزشکان و پرستاران نباید با هم مقایسه شود، گفت: ما نمی گوییم با پرستار مقایسه شود. اما، بایستی مبنای پرداخت وجود داشته باشد و معلوم شود که از چه فرمولی تبعیت می کند.

شریفی مقدم ادامه داد: بررسی های ما نشان می دهد اختلاف پرداختی پرستار و پزشک در خارج از کشور، یک تا سه برابر است. بطوریکه در برخی کشورها، پرداختی پرستار و پزشک بعضا برابر است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری، معتقد است که وزیر بهداشت حداقل مبنای پرداخت را اعلام کند تا مشخص شود که پرداختی پزشک باید چند برابر باشد.

سخنگوی کمیته پیگیری مطالبات پرستاری، با اشاره به راههای مختلفی که پرستاران برای رساندن صدای مشکلات شان به مسئولین پشت سر گذاشته اند، تاکید کرد: ما تمام راههای مسالمت آمیز را رفته ایم و حالا می گوییم که گذشته را فراموش کرده ایم و می خواهیم مشکلات را حل کنیم.

وی از فرصت یک ماهه برای پیگیری مشکلات جامعه پرستاری از طریق کمیته 5 نفره خبر داد و افزود: امیدواریم مسئولین امر، حسن نیت خودشان را نشان بدهند.

شریفی مقدم با عنوان این مطلب که جامعه پرستاری خودش را در مقابل جامعه پزشکی نمی بینید، گفت: ما می دانیم که پزشکان عمومی، رزیدنت ها و دیگر پزشکان متخصص و... مشکلات خودشان را دارند. خطاب ما به گروه اندکی است که سیری ناپذیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • hada ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    159 3
    ای ملت ایران در حق پرستارا ظلم میشه من پرستار نیستم .اما برادرم پرستاره ، یه مثال ساده براتون میزنم . مثلا زدن سرم یا آمپول که پرستار انجام میده و باید پولشو هم پرستار بگیره ،در صورتی که اینجوری نیست و پول تزریقات رو به دکتر میدن بخیه پرستار میزنه پولشو میدن دکتر ،نوار قلب پرستار میگیره پولشو میدن دکتر ،پانسمان پرستار میکنه پولشو میدن دکتر ، سوند پرستار میزنه ،پولشو میدن دکتر ،و هزارتا کار دیگه هست که پرستار انجام میده اما پول اونکارو میدن به دکتر انگار هنوز دوران برده داری تموم نشده ،صد بار بهش گفتم از این کار بیا بیرون برو مسافر کشی ... قبول نکرده ،ظلم واقعی رو من در حقشون دیدم تازه اضافه کاری اجباری هم براشون میذارن ، اونم ساعتی ۳هزار تومان واقعا خنده دار ،اداره ما همین جوری الکی برای ما اضاف کاری رد میکنه ساعت ۱۲ هزار تومان!!!!!!
  • مژگان ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    64 1
    با سلام و تشکر از سلامت نیوز برای پوشش اخبار پرستاری درود برجناب شریفی مقدم که سخنگوی جامعه پرستاری هستند ! ایکاش جناب وزیر به جای اینکه حقیقت جامعه پرستاری را نفی کنند ٰ با کمک به حل مشکلات پرستاران ٰ وایجاد رضایتمندی در این عضو تیم درمان موجبات خدمات بهتر به مردم که داعیه خدمت به ایشان را دارند فراهم اورند . چون نادیده گرفتن پرستاران ٰ درحالیکه بار سنگین قسمت بزرگی از کار درمان را به دوش میکشند ٰ موجب بی انگیزگی هر چه بیشتر ایشان می شود . فشار کار زیاد ٰنیروی کم ٰ ودریافتی ناعادلانه در کنار برخوردهای نامناسب جناب وزیر موجبات نارضایتی هر چه بیشتر ما پرستاران را به دنبال دارد و این امر به نفع هیچکس نیست !!!!
  • مینا ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    52 0
    کسی که مقایسه نکرده از این بی عدالتی ومظلوم واقع شدن در عذابیم
  • پرمسئولیت بی پناه ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    50 1
    واقعا تو ایران که منادی میارزه با ظلمه کسی پیدا نمیشه ازپرستارا بپرسه حرتون به چند؟ یکی نیس سوال کنه با این عدالتی که ما مد نظرمون هست دریافتی پزشکا چند ده برابر شماست ؟ باید از این سیستم نا امید بشیم؟؟ آیا صدای ما به کسی نمیرسد یا اینکه فریاد رسی نیست!!!
  • alizade ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    71 0
    با سلام وتشکر از سلامت نیوز ؛ بهتر بود وزیر محترم بهداشت بجای انکار مشکلات واعتراضات پرستاران، خودشان را جای این قشر زحمتکش می گذاشتند بعد قضاوت می کردند که با این سختی و مسولیت کاری و وضعیت درآمدی کم راضی بودند یا نه ! پزشکان با این درآمدهای نجومیشون ناراضی هستند و باز زیر میزی می گیرند چطور ایشان انتظار دارند پرستاران راضی باشند !
  • احسان ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    76 0
    وزیر محترم اولین فرد که میبایست مدافع حقوق پرسنل خود باشدشما هستید ولی نمیدانم چرا همراهی که هیچ در مقابل ۹۳درصد جمعیت بهداشت و درمان جبهه گرفته اید در حال حاضر پرستاران نامه های شکواییه خود را به تمام مسئولین و حتی مسئولین شهرستانها می رسانند ولی در عجب هستم که چرا برای شما نمی فرستند!!! یعنی تا این حد از شما نامیدند??
  • پیراپزشکی ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    56 2
    درود برآقای شریفی مقدم نماینده جامعه پرستاری و پیراپزشکی ما تا احقاق حقوقمان ایستاده ایم و از شما و گروه 5 نفره حمایت میکنیم امیدواریم مسولان زیربط به قضیه با چشم بصیرت نگاه کنند و موجب نشوند که مساله بجایی برسد که جامعه پرستاری تحصن کنند و دست از کار بکشند و صدای اعتراض بیماران و مردم دربیاد در آن صورت وزیر نخبه بخاطر این سیاستهای تبعیض آمیز باید پاسخگو باشند . تمام افرادی که استخدام میشوند در سازمانهای دولتی یک حکم استخدام مشخصی برایشان صادر میشود در وزارت بهداشت هم بدین صورت است فرق نمیکنه پزشک باشد یا پرستار حکم استخدامی با مبلغ مشخصی دارد پس چرا دولت هنگام صدور این احکام حکم پزشکان را 100 برابر پرستاران نمیزنه مبلغ موجود در این احکام ب ای یک هیات علمی متخصص یا فوق تخصص حدودا 3 برابر یک پرستار با مدرک کارشناسی میباشد پس در نتیجه در تخصیص دادن کارانه هم باید به نسبت همان حکم کارگزینی عمل شود درآن صورت تمام کارمندان وزارت به صورت عادلانه از این کارانه برخوردار خواهند شد این یعنی اجرای درست عدالت . نه اینکه به یک گروه 65 درصد درآمدها تعلق بگیرد و بقیه پرسنل و هزینه های جاری از 35 درصد بقیه درآمد برخوردار شوند . این یعنی آپارتاید
  • صابر ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    60 1
    ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺑﺮ ﺍﻗﺎﻯ ﻭﺯﻳﺮ ﻣﺘﺎﺳﻔﻢ.
  • زهرا قدرتی ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    55 0
    باسلام و تشکر از سلامت نیوز و زحمات آقای شریفی مقدم, جناب وزیر بهداشت تا کی میخواهید چشمانتان را رئی حقایق ببندید, جامعه ی ناراضی پرستاری جامعه کوچکی نیست, بالاخره یه روز حقایق معلوم میشه
  • نیره جبلی ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    54 1
    با سلام خیلی از پرستارها به خاطر smsنظام پرستاری برای عدم تجمع درهمایش شرکت نکردند ؛اگر مجدداتجمع برگزار بشه حضور پرستاران این موضوع را ثابت می کنه
  • نینا برکی ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    56 0
    با سلام خیلی از پرستارها به خاطر پیام ارسالی از طرف نظام پرستاری که از پرستارهاخواسته بود تجمع نکنند٬درهمایش شرکت نکردند اگر مجدداتجمع اعلام بشه نارضایتی پرستارها شاید برای جناب وزیر محرز بشه!!
  • علی ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    55 1
    ضمن سلام و تشکر از سلامت نیوز امیدوارم وزارت پزشکان بیدار شوند وبا دادن حق وحقوق پرستاران باعث رضایتمندی بیماران وبهبود اوضاع سلامت کشور شوند. واقعأ انصااف نیست پرستاران کار تخصصی خود را بکنند و پولش رو پزشک به جیب بزند. اختلاف درآمدی ۲۰۰ برابری انصاف نیست. ای کاش صدای ما شنیده شود.
  • lمحمدشیری ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    35 0
    ماپرستاران خواستار اصلاح پرداختهاوازبین رفتن شکاف پرداختی ایجادشده بین پزشکان وپیراپزشکان هستیم. سایرکشورهاباارتقای علمی پرستاران پایه های نظام سلامت راافزایش وخطر مرگ ومیربیمارستانهای خودراکاهش میدهندولی وزیر روشنفکرمابازگشت بهیاران وتربیت پرستاران یکساله رابرای کمبودنیرو پیشنهادمیدهد.
  • سعید ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    38 0
    چرا من پرستار باید کاری رو انجام بدم اما حق الزحمشو پزشک بگیره? ما تا آخرین نفس پیگیر حقمون هستیم....خدا کند که فریاد رسی باشد!!
  • گیسو ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    44 0
    متاسفم واسه وزیری که پزشکاشو نخبه میدونه و پرستاراشو زیادی. قابل توجه جناب وزیر ما ۴ سال درس خوندیم و دوره ۶ ماهه ندیدیم حواستون باشه تو مقایستون جناب نخبه.
  • محمد ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    40 0
    حتما این کمیته کارامد خواهد بود به امید اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و عدالت در پرداختها واقعا مگه دریافتی یه پزشک متخصص باید چند برابر پرستار باشه ؟!!!!! والا پرستارا به سه چهار برابر هم راضی هستن ولی الان صد برابره!!!!
  • حسن نیا ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    40 0
    با سلام.اقای شریفی مقدم از اینکه واسه جامعه پرستاری تلاش میکنید واقعا ممنونیم.ما تا گرفتن حقمون هستیم.و بر خواسته هایمان پا فشاری میکنیم.باشد که در مملکت اسلامی کسی صدای مظلو را بشنود
  • سیده زهرا چکامه ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    44 0
    واقعا کاش میشد از جناب وزیر محترم پرسید چرا ما پرستاران که با.پزشکان هر دو در بیمارستان کار میکنبم چرا نباید خودمان را با ایشان مقایسه کنیم مگر غیر از این است که ما همکار هستیم ما نمیگوییم که برابری در پرداخت باشد ولی انتظار داریم که عدالت درپرداخت ها رعایت شود ولییک عضو یک کادر نه اینکه ۱۰۰برابر اعضای دیگر درامد داشته باشد اینگونه نقش سایر اعضای کادر درمان را نادیده گرفتهایم ونخبه در هر قشر وصنفی وجود دارد نخبه بودن به مدرک نیست واین حرف جناب وزیر توهین اشکار به پریتاریست وهمانطور که تمامی پزشکان نخبه نیستند پس بهتر است که جناب وزیر دنبال ایجاد اتحاد در کادر درمان باشند نه اختلاف و عدالت در پرداختها رعایت شود ماپرستاران نیروی کارشناس وصاحب مهارت در کار خود هستیم
  • پرستار ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    آقای وزیر بهداشت میفرمایند قیاس دستمزد پرستاران با پزشکان قیاس درستی نیست. صحبت پرستاران و پیراپزشکان اینست : همانطور که پزشکان ایرانی را با پزشکان خارجی و آمریکا مقایسه میکنند پرستاران نیز خود را با پرستاران خارجی قیاس میکنند. آقای وزیر بهداشت اگر یک پزشک متخصص آمریکایی دستمزد ماهانه ی حداقل 40 میلیون تومانی دارد. یک پرستار آمریکایی هم درآمدی بیش از 20 میلیون تومان دارد. ولی در ایران یک دهم این تناسب هم رعایت نمیشود. آقای وزیر بهداشت بر طبق آمار مستند و موثق پزشکان ایرانی بالاترین سطح درآمد پزشکان دنیا را دارند. در حالی که پرستاران ایرانی پایین ترین سطح درآمد دنیا را دارند. پس چگونه شما این قیاس را درست نمیدانید. آقای وزیر لطفا عادلانه قضاوت کنید و چشمتان را روی حقایق عمداً نبندید
  • پرستار ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    43 0
    با سلام،آقای وزیر بهداشت میفرمایند قیاس دستمزد پرستاران با پزشکان قیاس درستی نیست. صحبت پرستاران و پیراپزشکان اینست : همانطور که پزشکان ایرانی را با پزشکان خارجی و آمریکا مقایسه میکنند پرستاران نیز خود را با پرستاران خارجی قیاس میکنند. آقای وزیر بهداشت اگر یک پزشک متخصص آمریکایی دستمزد ماهانه ی حداقل 40 میلیون تومانی دارد. یک پرستار آمریکایی هم درآمدی بیش از 20 میلیون تومان دارد. ولی در ایران یک دهم این تناسب هم رعایت نمیشود. آقای وزیر بهداشت بر طبق آمار مستند و موثق پزشکان ایرانی بالاترین سطح درآمد پزشکان دنیا را دارند. در حالی که پرستاران ایرانی پایین ترین سطح درآمد دنیا را دارند. پس چگونه شما این قیاس را درست نمیدانید. آقای وزیر لطفا عادلانه قضاوت کنید و چشمتان را روی حقایق عمداً نبندید
  • سمیه ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    38 0
    خطاب به وزیر بهداشت فقط مدافع پزشکان برای ارتقا سطح سلامت بیماران توجه به مجریان دستورات و همراهان همیشگی ییماران بیشتر جواب میده این راکه شما نخبگان بهتر باید تشخیص بدهید
  • هدی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    39 1
    اقای وزیر واقعا برات متاسفم. رو دست همه وزیرهای بهداشت و درمان بلند شدی!!!!تا حالا هیچ وزیری اینقدر پول دراختیارش گذاشته نشده بود. واقعا در حق پرستارا ظلم کردی. یادت باشه هیچ ظلمی پایدار نمیمونه.به قول معروف .....گیرم که خلق رابه طریقی فریفتی از دست انتقام طبیعت چه میکنی؟؟؟؟؟؟؟
  • javad ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    37 1
    نطر اقای شریفی نقدم حرف و نطر همه پرستاران است. ما دنبال احرای فانون هستیم
  • پرستار ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    37 1
    آقای شریفی مقدم خسته نباشید ما با شما هستیم
  • کریم ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    37 0
    اقای وزیر اگر اعتراض پرستاران رو بیجا میدونین و قبول ندارین لااقل به عنوان یک انسان بهشون نگا کنید و به شخصیتشون توهین نکنین. (شما وزیر دولت امید و تدبیر هستین و بیشتر از این به مردم و نیروهاتون امیدواری بدین نه اینکه با حرفاتون سعی در تخریبشون داشته باشین) هرکسی واسه خودش شخصیت داره و بزرگواره, ولی شما با حرفاتون اقشار مردم و طبقه بندی میکنین و میگین یکی چون پزشکه از یه پرستار یا آتشنشان جایگاهش بالاتره. خواهشا قبل حرف زدن به عنوان وزیر یه کشور یکم تامل کنین به امید فردایی بهتر
  • فرزانه ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    آقای وزیر ما فکر بیماران رو کردیم . اگر شما اجازه دهید ما همه در یک تحصن دیگر شرکت کنیم و کسی سر شیفت خود نرود و در تحصن شرکت کند . بنظر شما آن موقع چه می شود
  • پرستار ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    39 0
    سلام.ما این انتظار رو نداریم درامد ما با پزشکا برابر بشه ولی خواستار عدالت در پرداخت ها هستیم،در حال حاضر با این با این پرداخت ها نه تنها همبستگی بین کادر درمان بوجود نمی اید،بلکه فاصله ها بیشتر شده،و پزشک وپرستار مقابل یکدیگر قرار میگیرند.ما خواستار اجرای عدالت بین این گروها هستیم تا همبستگی بیشتری برای نجات جان مردم وجود داشته باشد،رضایتمندی بیشتری از کادر درمان بوجود اید....
  • كياني ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    28 0
    Edalattt
  • مریم احمدی ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    34 0
    وزیر بهداشت حداقل مبنای پرداخت را اعلام کند تا مشخص شود که پرداختی پزشک باید چند برابر باشد.
  • solmaz ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    45 0
    آقای شریفی مقدم ممنونیم
  • مجید ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    36 0
    ما پرستارآن وپیراپزشکان از تلاش تیم شما و وقتی که برای همکارانتان صرف مبارزه برای احیای حقمان می کنید تشکر وهمایت میکنیم
  • جواد ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    30 2
    با سلام و احترام خدمت اقای شریفی مقدم الحق که صحبت های ایشون تمام خواسته های پرستاری رو به کمال بیان میکنه حالا وزیر نمیخواد ببینه موضوع دیگه ایه ولی از همین جا خدمتجناب شریفی مقدم بگم اگه برای اینکه وزیر ببینه لازم باشه ترک شیفت کنیم تا 50هزار نفر جمع بشه ما امادهایم فقط ایشون کافیه اعلام کنن
  • فرزانه ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    26 0
    سلام؛ما پرستاران خواهان احقاق حقوقمان هستیم
  • مریم انوشه پور ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    29 0
    حتما وزیر تا به حال گذرشان به بیمارستانها نیفتاده که ببیند پرستاران چقدر زحمت می کشند و در تعيلات و شب و روز همیشه مشغول خدمت دادن به بیماران هستند .حتی حالا که بازنشته شدیم. هم باید کار کنیم تا از پس خرج زندگی بر آییم حقوق بنده که بازنشسته و کارشناس هم هستم 850000 ت.مان است حتی از حقوق یک کارگر بیمارستان هم کمتر است. حالا نمی دانم وزیر ما را با کدام قشر یکی می دانند. البته بنده اگر نخبه نبودم از درایت کافی برخوردار بودم اینها طلمهايي است کهوزارتخانه ها به پرسنل بازنشسته و سایر همکاران می کند. واز دید آنها پرستاران دارای هیچ حقی نیستند فقط سرشان را پایین بیندازند و کار کنند.درست استکه حق گرفتنی است اما ما در کشوری زندگی میکنیم که اسلامی است . واينهمه تفاوت و تجمع پول در دست یک قشر پذیرفته نیست .
  • مهدی ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    22 0
    آقای شریفی مقدم دمت گرم تا آخرین لحظه حمایتت میکنیم
  • MAjID ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    20 0
    حتمآ به مطالبات پرستاری رسیدگی کنید
  • mina ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    27 0
    آقای وزیر فعلا حرفهای ما رو شوخی گرفته ،آقای شریفی پیرو دستورات شماییم
  • محبوبه ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    40 1
    در بخش خصوصی حقوق اداره کار به پرسنل میدن از تجهیزات فرسوده استفاده میکنن وسود نجومی میبرن.با تمام نظرات دوستان در پایین ومتن شما موافقم تاکی باید بهجیب پزشک خدمت کنیم ونه به بیمار؟
  • مجید ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    31 0
    با سلام و خسته نباشید به کلیه همکاران پرستار و با تشکر از جناب اقای شریفی مقدم جناب اقای وزیر شما نمیدونی که اگه کادر پیراپزشکی نباشه پزشکان نمیتونن کاری بکنن،جناب وزیر چطوره که توی صحبت هاتون از واژه جامعه پزشکی میکنین و میدونین که جامعه پزشکی یه تیم بزرگ هست برای انجام امور بیمار ولی هنگام تقسیم منابع میشه فقط پزشک ؟تخصیص کارانه 65درصدی برای پزشکان بر چه مبنایی بوده که باید تا ابد ادامه داشته باشه مگر وقتی بیماری وارد سیستم درمانی میشود نیاز به کادر درمانی و ستادی و پشتیبانی نداره؟مگر بقیه بی سواد و از همه جا بی خبر افتادن توی سیستم و هیچ چی حالیشون نیست و پزشک شده یه کسی که از اسمون اومده؟چطوره که تمام منبع مالی و انسانی و .... در اختیار پزشک باشه اونوقت 65 در صد درامد هم نصیبش بشه و تازه کمبود هم داشته باشه و زیر میزی بگیره ولی به کل تیم درمان و ستادی و پشتیبانی فقط بیست درصد ؟؟! مثل اینکه اشتباه برداشت کردین :این اقایون پزشک هستن که از این سفره دارن هرمنابعی رو برداشت میکنن و در اصل این بیمارستان و دیگر اجزاء اونه که داره خدمات میده ولی اونا درامد کلان رو از بودجه مملکت میگیرن همکاراتون برن بیمارستان تاسیس کنن،نیرو بگیرن،تدارکات تهیه کنن و.... بعد درامد کلانش رو هم داشته باشن نه اینکه دولت از منابع بیت المال هزینه های مختلف رو بپردازه اونوقت تو جیب یه عده خاصی بره اجناب اقای وزیر همکاراتون هر مریض رو حداکثر سه دقیقه ویزیت میکنن ولی مراقبت بیست و چهار ساعته از اون بیمار و رضایتمندیش با پرستاره،و اگه قرار باشه برا ویزیتش دوباره مراجعه کنن که اینکار رو نمیکنن و تلفنی حلش میکنن واسش انکال تعریف شده و دوباره پولش رو میخوان،اگه عمل کنن پولش رو میگیرن و بقیه ش با پرستاره و دیگر اجزاء درمان ولی اونا بازم یه ویزیت میکنن ،نهایتا با حضور مختصرشون خیلی زحمت تخصصی هم بکشن تسکین دهنده الام جسم بیمارن ولی پرستار هم تسکین دهنده جسم هست هم تسکین دهنده روح و نهایتا شما مثل پدر یه خانواده میمونین که اصلا رفتار خوبی با کسایی که مسءولیت شون علی الحساب به شما سپرده شده رفتار خوبی نکردین چه از لحاظ مادی چه از لحاظ معنوی شما که کنیه تون به امامان ما میرسه بروید و از سیره اونا یه کم رونوشت بردارین و اجرا کنین موفق باشید
  • پرستار ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    26 0
    ممنون آقای شریفی مقدم که بزرگترین حامی پرستاران هستید. آقای وزیر ما فقط خواهان عدالت هستیم نه اینکه شب تا صبح بخش و بیماران رو با یک رزیدنت سال 1 یا 2 اداره کنیم اشتباهات رزیدنت رو اصلاح و یادآوری کنیم بجای استادش کار بالینی و اداره بیمار رو بهش آموزش بدیم. و استاد محترم آنکال یا مقیم، راحت در منزل خواب باشند و روز بعد با مهری که پای پرونده بیمار میزند همه پرداختی به جیب ایشان منتقل شود.
  • مرتضی ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    24 0
    خیلی راحت دارن حق ما رو میخورن وچون قاضی ودادستان ، وکیل و مامور اجرا خودشونن هر جور بخوان با ما بخورد میکنن، آخه تا کی؟؟؟
  • مرضیه ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    34 0
    ماپرستاران خواهان کاهش حقوق پزشکان نیستیم ولی میگوییم به زحمات وعملکردپزشکان وپرستاران در مراکز درمانی توجه شود وطبق آن وبراساس انصاف حقوق پرستاران تعیین شود و حقوق آنها به گونه ای باشد تاپاسخگوی فرسودگی شغلی آنها باشدودقیقا شفاف سازی کنید که حقوق پزشکان چگونه محاسبه میشودوچند برابرحقوق پرستاران است
    • مجتبي ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
      22 2
      بنده با نظر آقاي شريفي مقدم كاملا موافقم درود بر آقاي شريفي مقدم ما باهاتيم مرد
  • اناهیتا ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    53 0
    اگر اقای وزیر به تجمع گسترده تری نیاز دارند تا از نارضایتی ما اگاه شوند اعلام کنند.ما اماده حضوریم
  • جلال ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    50 0
    خدا شاهده اگر حق پرستاران زحمتکش را ادا نکنین در ان دنیا باز خواست خواهید شد چون تا الان خیلی حق پرستارخرده شده است
  • نغمه ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    32 2
    امیدوارم رسیدگی شود اقای شریفی مقدم خدا خیرتان دهد اقای وزیر لطفا التفات فرمایید
  • رضا ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    75 0
    حکایت زندگی خانم بابایی .حکایتی اشناست . سلام دوستان من یک پرستارم. پسرم درتب چهل درجه میسوخت من مجبور بودم شیفت شب بروم ودر شیفتم تب بیماران را پایین بیارم همسرم زنگ زد با گریه گفت که پسرمون مثل یه تیکه گوشت افتاده وچشهاش به یه طرف خیره شده نمیدانید چه حالی شدم با پاس ساعتی خودم رو به خونه رسوندم با کمال تاسف دیدم پسرم تشنج کرده دنیا جلوی چشمم تیره تار شد خیلی زود به بیمارستان بردم اونجا هم تشنجش تکرار شد ولی شدیدتر وطولانی تر از قبل خیلی سخته عزیزت را در این حال ببینی مادر پرستار باشد ولی نتونه از پسرش پرستاری ! از اینکه پرستار بودم خودم را نفرین می کردم الان پنج سال از اون شب لعنتی میگذره هنوز هم پسرم قرص ضد تشنج می خوره روزی پنج تا قرص! کدوم مادر این عذاب وجدان رو تحمل میکنه با هر بار دارو دادن به پسرم بر سفیدی موهایم اضافه میشه !!!!!!این زندگیه منه که چه کسی جواب گو هست و من از اینکه پرستارم از پسرم عذر می خوام اقای وزیر ما پرستارا ن از جون و خانواده و عزیزانمان مایه میزاریم اگه نیرو پرستاری زیاد بود ومن اون شب خونه میموندم شاید چنین اتفاق ناگواری برای پسرم نمی افتاد !.
  • محمد - مازندران ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    5 0
    با سلام و تشکر بابت پوشش خبر واقعا همت آقاى شريفى مقدم ستودنيه ايشون که بازنشست شدن پيگير حقوقى در پرستارى هستند که غالبا شامل خودشون هم نميشه !!!! واقعا انسان بزرگى هستند من ايشون رو بعنوان پدر پرستارى ايران ميبينم که خودشون رو فداى پرستاران ميکنند... کاش اما وزير از اصرار بر دانسته هاى غلط خود از پرستاران و پيراپزشکان دست بردارن و واقعيات تلخ و دردناک جامعه درمان رو ببينند عده اى بيش از همه کار ميکنند و زحمت ميکشند و بيش از همه در معرض انواع خطرات و بيماريها هستند ، آنوقت عده ديگرى از تمام سود منفعت متنعم اند آقاى وزير ! به خود بياييد ! دوره مدرک پرستى و پزشک يالارى به پايان رسيده است و مردم بيدار شده اند و ظلم ناعدالتى را درک ميکنند و برنميتابند...
  • محبوبه ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    3 0
    ازآقای شریفی مقدم ممنونم
  • محسن ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    1 0
    با تشکر از آقای شریفی مقدم ما پرستاران تا ایجاد عدالت در پرداختها ساکت نمی نشینیم